وزارت کار آماده همکاری با جمهوری ارمنستان است

مدیرکل‌ امور بین‌الملل وزارت کار گفت: این وزارتخانه با جدیت آماده همکاری و گسترش تعامل با کشور دوست و همسایه، جمهوری ارمنستان است.

حامد فروزان مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با آرسن آواگیان سفیر فوق‌العاده و تام‌الأختیار جمهوری ارمنستان در ایران با اشاره به سابقه تاریخی، مراودات فرهنگی- تمدنی سازنده و متقابل ایران با ارمنستان اظهار کرد: روابط دو کشور دوستانه و همواره رو به جلو و با نگرش مثبت است.

وی بیان کرد: در حوزه آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای، آماده ارائه مشاوره در طراحی، اجرا و توسعه نظام آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای و مهارتی بوده و علاقمند به همکاری با ارمنستان در مسابقات ملی و بین‌المللی مهارت هستیم.

فروزان خاطرنشان کرد: تبادل تجربیات و دانش حرفه‌ای میان دو کشور می‌تواند در دستور کار همکاری‌های دو وزارتخانه قرار گیرد.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تبادل تجربه و دانش از طریق کارگاه‌ها، نشست‌ها، سمینارها و وبینارهای تخصصی اظهار کرد: بازرسی کار، مقررات کار، اشتغال، کاریابی و آموزش مربیان در زمینه کارآفرینی موضوعات خوبی برای افزایش همکاری هستند.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای تجربیات ارزشمندی در زمینه خدمات اجتماعی، تأمین اجتماعی و بیمه‌هاست که می‌توانیم در این حوزه نیز همکاری مشترک داشته باشیم.

فروزان به تجربیات و مهارت‌های ایران در حوزه ساماندهی و حمایت از کسب‌و‌کارهای خُرد و خانگی، برنامه‌های آموزشی در زمینه توانمندسازی زنان و اقشار ضعیف جامعه، اشتغال معلولین، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همکاری‌های آموزشی در زمینه توانبخشی اجتماعی اشاره کرد و گفت: آماده توسعه همکاری و تبادل تجربیات در این حوزه‌ها هستیم.

وی همچنین شرکت‌ها و مجموعه‌های اقتصادی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را معرفی و ظرفیت آن‌ها را برای هرچه بهتر شدن روابط اقتصادی و افزایش مبادلات تشریح کرد.

آرسن آواگیان سفیر جمهوری ارمنستان در تهران ضمن تقدیر از برگزاری این نشست به همکاری‌های دوجانبه شرکت‌های دو کشور اشاره کرد.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیار خوبی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که می‌تواند خواسته دو کشور در مسیر افزایش تبادلات را محقق سازد.

سفیر ارمنستان تأکید کرد: ما بسیار مشتاق هستیم تجربیات دو کشور در موضوع حمایت‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار