جزیره‌ای پر حاشیه به نام فدراسیون وزنه برداری/ نه از نظارت خبری است نه از انتخابات

با گذشت بیش از۷ماه از سرپرستی سجاد انوشیروانی در فدراسیون وزنه برداری هنوز کوچکترین قدم برای برگزاری انتخابات نیست.

فدراسیون وزنه برداری این روزها شرایط خاص و عجیبی را تجربه می کند. علیرغم شعار ها و وعده هایی که داده شده و همچنان هم مثل یک سریال دنباله دار ادامه دارد خبری از یک برنامه مدون در این فدراسیون المپیکی نیست.

آنچه امروز خانواده وزنه برداری به آن رسیده این است که در گذشته و با وجود همه انتقادات، حداقل سیستم اداری و تیم ملی با برنامه های هرچند همراه با ایراد خود پویا بود که البته با فشار زیاد بابت گرفتن رای دیوان و همچنین فشارهای جانبی از سوی مسئولین فعلی فدراسیون در به حاشیه بردن تیم قبلی سهم زیادی از انرژی تیم سابق در خنثی کردن چنین حرکاتی صرف شد و بازدهی کاملی وجود نداشت تا امروز فدراسیون به محلی برای دورهمی برخی افراد تبدیل شود.

نکته قابل توجه در این داستان این است که بسیاری از همراهان قدیمی از جمله خزانه دار ،سرپرست تیم ملی، سرپرست اردو ،نایب رئیس بانوان ،مدیر روابط بین الملل و... که همگی هنوز دارای حکم هستند به بن بست همکاری با فدراسیون فعلی رسیده اند.

در این میان انتقادها نسبت به دبیر فدراسیون که مسئولیت اجرایی دارد هم کم نیست .برخی از عدم آگاهی واشراف به آیین نامه ها واساسنامه ، تسویه حساب های شخصی ،چینش مجمع ، اهدای پست های مهم فدراسیون به نزدیکان و دخالت در امور فنی و تخصصی  در فدراسیون وزنه برداری گله می کنند، مواردی که خود به تنهایی برای
به حاشیه کشیدن یک فدراسیون کافی است.

درحالی که وزارت ورزش تاکید بر برگزاری هر چه سریع تر انتخابات فدراسیون ها ی ورزشی دارد ولی به نظر می رسد چنین اراده ای در سرپرست فدراسیون دیده نمی شود. حتی هیات رئیسه شامل سرپرست ،نایب رییس ،دبیر و کارشناس خبره هم که باید زمان انتخابات را تصویب کند از تیم فعلی هستند که همگی باید از مجمع رای اعتماد بگیرند.

ماجرا تا جایی پیش رفته است که خزانه دار پیشنهادی فدراسیون از اداره کل اردبیل معرفی شده است تا پازل چینش در وزنه برداری تکمیل شود.

سوال خانواده وزنه برداری این است که چرا نظارت معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان بر عملکرد فدراسیون وزنه برداری ابهام آمیز است ؟انتظار می رود پولادگر که خود از روسای موفق و کاربلد ورزشی است توجه و تذکر ویژه ای در خصوص عملکرد کادر سرپرستی فدراسیون وزنه برداری داشته باشد.

وزارت ورزش و جوانان به عنوان یک نهاد نظارتی در انتخابات فدراسیون ها باید تکلیف برگزاری انتخابات، تعیین سرپرست بی طرف و یا پایان دادن به حواشی پر تکرار داخلی فدراسیون وزنه برداری و انتخاب دبیر مجمع مطلع و آگاه از آیین نامه های موجود را مشخص کند. آنچه بدیهی است ادامه رفتارهای غیر حرفه ای و جهت دار در فدراسیون وزنه برداری نتیجه ای جز ضربه زدن هر چه بیشتر به این رشته پر امید و پر افتخار کشور ندارد، تدبیر وزارت ورزش و جوانان می تواند تنها راه گشای حل معضل بزرگ مدیریت در این فدراسیون باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار