وزیر خارجه اوکراین: روسیه باید مجبور به دادن امتیاز شود، نه اوکراین

وزیر امور خارجه اوکراین گفت اگر کل جامعه جهانی موضع قوی و یکپارچه‌ای اتخاذ کند، روسیه چاره‌ای جز شرکت در مذاکرات واقعی نخواهد داشت.

«دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) گفت که شرکای کی‌یف باید روسیه و نه اوکراین را وادار به امتیاز دادن به قطعنامه‌ای برای پایان دادن به جنگ ۱۱ ماهه کنند.

به گزارش ینی شفق، وزیر امور خارجه آمریکا در مقاله‌ای در وب سایت پولتیکو نوشت: «این یکی از درس‌هایی است که باید از شکست پروتکل مینسک ۲۰۱۴ برای حل مناقشه طولانی مدت در شرق اوکراین که با شروع جنگ روسیه در فوریه گذشته نشان داده شد،  ياد گرفت.»

از جمله درس‌های دیگری که کولبا بیان می‌کند، عدم به تعویق انداختن حل مشکلات سرزمینی و تأکید بر این است که روسیه با حُسن نیت يا زبان و سیاست سازنده مذاکره نمی‌کند.

وی با اشاره به ضمیمه شدن شبه‌جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ افزود: «یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات گفت‌وگوی مینسک این بود که به روسیه اجازه داد تا باور کند که موضوع کریمه از میز مذاکرات خارج کند.»

کولبا مدعی شد که هیچ تفاوتی بین کریمه، دونباس، خرسون، کی‌یف و سایر مناطق (اوکراین) وجود ندارد و هرگز وجود نداشته و هر یک از آن‌ها برای حفاظت واقعی از امنیت اروپا و جهان مهم هستند.

کولبا بعداً ادعا کرد که روسیه در تلاش است تا از اوکراین و جامعه بین‌الملل پیشی بگیرد، زیرا نتوانسته است به اهدافی که در آغاز جنگ فوریه گذشته تعیین کرد دست یابد و همچنین ادعا کرد روسیه واقعاً خواهان مکث، نه صلح است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار