با توجه به بارش برف و برودت هوا از طریق محیط بانان این اداره بسته‌های علوفه برای استفاده وحوش در منطقه حفاظت شده ملوسان توزیع شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: در شهرستان سه منطقه حفاظت شده و شکار و صید ممنوع داریم که دارای گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی هستند.

عزیز قیاسی افزود: منطقه حفاظت شده ملوسان و مناطق تیراندازی و شکار ممنوع گرین و آردوشان نهاوند جزو مناطق تحت مدیریت این اداره هستد.

او تأکید کرد: با توجه به خشکسالی‌های گذشته و امسالو همچنین پیش بینی شرایط جوی و بارش‌های برف به ویژه در ارتفاعات منطقه، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند مبادرت به خرید و تهیه علوفه جهت وحوش منطقه حفاظت شده ملوسان کرده است.

قیاسی بیان کرد: محیط بانان این اداره در برخی از ایام فصول سرد و با وجود بارش‌های فراوان برف مبادرت به توزیع چندین بسته در منطقه مورد نظر می‌کنند تا بدین وسیله نسبت به حمایت و حفاظت وحوش یاری رسانند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: حدودا ۵ تن علوفه یونجه خریداری شده و حدودا یک تن تاکنون توزیع شده و این کار از طریق محیط بابان ادامه دارد.

او به تشکیل پرونده در خصوص شکارچیان غیر مجاز اشاره و تأکید کرد: امسال ۸ پرونده تخلفی به مراجع قضایی شهرستان ارجاع شده که ۵ فقره از آنان منتهی به صدور رای شده و ۳ پرونده دیگر آماده صدور رای است.

قیاسی بیان کرد: با توجه به خشکسالی‌های گذشته و امسال و فقیر شدن مراتع به دلیل چرای بی رویه و عدم بارش‌های مناسب در سنوات قبل وحوش در فصل زمستان خصوصا به دامنه ارتفاعات هجوم می‌آورند.

او گفت: از کلیه شهروندان فهیم و دوستدار تنوع زیستی و طبیعت تقاضا داریم با این وحوش مهربان باشند و از شکار آن‌ها بپرهیزند، زیرا زندگی و حیات ما در گرو حفاظت و حمایت از کلیه وحوش و جهان پیرامون ما است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار