موج جدید کمبود آنتی بیوتیک در سراسر اروپا

مسئولان بهداشتی کمیسیون اروپا اعلام کردند از آن‌ها خواسته شده است هرچه سریع‌تر یک گردهمایی درباره کمبود آنتی بیوتیک در منطقه برگزار کنند.

گروه‌های مصرف‌کننده و کارشناسان بهداشت عمومی از تنظیم‌کنندگان بخش دارو در منطقه اروپا خواسته‌اند تا برای پاسخگویی به تقاضای آموکسی سیلین و استفاده از آنتی‌بیوتیک برای درمان عفونت‌های باکتریایی، اقدامات بیشتری صورت دهند.

به گزارش الجزیره،با توجه به موارد فزاینده بیماری ناشی از ویروس‌های تنفسی و عفونت‌های ناشی از کرونا، این روز‌ها برای افراد بیشتری آنتی بیوتیک به عنوان دارو برای درمان تجویز می‌شود.

آموکسی سیلین و سایر آنتی بیوتیک‌ها برای کودکان از ماه اکتبر در اروپا با کمبود مواجه شده است.

اروپا از کمبود شدید دارو به ویژه آنتی بیوتیک‌ها، تب‌برها، مسکن‌ها و دارو‌های فشار خون رنج می‌برد و این دارو‌ها در بعضی کشور‌های اروپایی به ویژه فرانسه نایاب شده است. بیشتر این دارو‌ها یا بعضی مواد اولیه آن، در چین تولید می‌شود و کارخانه‌های چینی هم درگیر تأمین نیاز‌های داخلی به علت شیوع گسترده کرونا هستند. اما اشتباهی که سازمان‌های سلامت اروپا مرتکب آن شدند، آن است که به اندازه کافی برای از سرگیری شیوع بیماری‌های فصلی در زمستان، آماده نشدند. به ویژه که تدابیر پیشگیری از شیوع کرونا هم در کشورها، کاهش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
من یک ایرانیم واقعا برای مسیولین اروپا متاسفم
آخرین اخبار