بهره برداری نخستین بندر آب‌های عمیق در نیجریه

نخستین بندر آب‌های عمیق نیجریه به طور رسمی با مشارکت چین به بهره برداری رسید.

 نخستین بندر آب‌های عمیق نیجریه به طور رسمی با مشارکت چین به بهره برداری رسید.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی. جی. تی. ان، «محمدو بوهاری» رئیس جمهور نیجریه این بندر را که برای ساخت آن ۱.۵ میلیارد دلار هزینه شده است در لاگوس افتتاح کرد. این بندر بزرگترین بندر در غرب آفریقا است. انتظار می‌رود کار تخلیه کشتی‌ها با ساخت این بندر تسهیل و سبب رشد اقتصادی نیجریه شود. این بندر همچنین سبب اشتغال آفرینی برای هزاران نفر خواهد شد.

خبرنگار این شبکه افزود هدف از ساخت این بندر ترخیص سریعتر محموله کشتی‌ها است. این بندر از ظرفیت زیادی برای پذیرش کشتی‌ها برخوردار است. این بندر همچنین به عنوان یک شاهراه ارتباطی برای غرب آفریقا عمل می‌کند. دولت نیجریه معتقد است انتظار دارد این بندر چهره حمل و نقل دریایی نیجریه را تغییر دهد و سبب افزایش درآمد‌های کشور شود.

فرماندار ایالت لاگوس گفت ما انتظار داریم با آغاز کار این بندر فعالیت‌ها چهار برابر شود. این یک زیرساخت گسترده است. امیدواریم شاهد شرایط متفاوتی در این کشور باشیم و هزاران هزار فرصت شغلی به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شود.

این بندر با هزینه ۱.۷ میلیارد دلار و به دنبال توافق بین دولت نیجریه و چین ساخته شده است. شرکت مهندسی هابو چینی از تلاش خود برای ساخت بنادر جدید در نیجریه نیز خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار