۲۵ هزار و ۵۰۰ تن کود سرک بهاره در زنجان تامین شد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان زنجان گفت: با توجه به اهمیت سرک بهاره، ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن از این کود تامین شده است تا به دست کشاورزان برسد.

عبدالحسین ادیبان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان زنجان گفت: تا پایان امسال همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ تن کود فسفاته و ۵۰۰ تن کود پتاسه تامین و در اختیار کشاورزان استان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: کود سرک که با عنوان کود سرک ازت یا کود اوره نیز شناخته می‌شود رایج‌ترین و پرمصرف ترین کود شیمیایی محسوب می‌شود که مجموعه ای از کودها است و به رشد بهتر گیاه کمک می کند و مواد لازم را به آن می رساند.

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان زنجان گفت: امسال ۲۱ هزار تن کود سرک گندم دیم تامین و میان گندمکاران استان توزیع شد.

ادیبان اظهار کرد: انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه نیز به عنوان ذخیره استراتژیک در انبارهای استان ذخیره سازی شده است تا در مواقع ضروری و با صلاحدید سازمان جهاد کشاورزی استان در اختیار مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها قرار گیرد.

ادبیان گفت: کود سرک با قیمت مصوب یارانه‌ای در اختیاران کشاورزان استان قرار می گیرد و برای شهرستان خدابنده به علت بیشتر بودن مساحت زیر کشت محصولات کشاورزی، کود بیشتری نسبت به دیگر شهرستان‌های استان اختصاص می یابد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان با تاکید بر اینکه کودهای توزیعی میان کشاورزان استان کیفیت مطلوبی دارد، گفت: کودهای فسفاته، ازته و پتاسه بیشترین مصرف را در استان دارند که کود ازته (اوره) ۷۰ درصد کود مصرفی کشاورزان زنجانی در بهار و پاییز است.

 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.