قبوض میلیونی گاز برخی شهروندان خراسان جنوبی/ پاسخ شرکت گاز چه بود؟

شرکت گاز خراسان جنوبی معتقد است محاسبه پلکانی مصرف و قیمت گاز موجب صدور قبوض میلیونی دی ماه برخی شهروندان پرمصرف شده است.

قبوض گاز دی ماه شهروندان خراسان جنوبی که به دستشان رسید، بسیاری از آن با دیدن مبلغ قبوض شگفت زده شدند چرا که تفاوت بسیار فاحشی با ماه‌های قبل علی رغم مصرف نه چندان متفاوت با دوره گذشته بود.

برخی از شهروندان نیز با قبوض میلیونی گاز مواجه شدند و برایشان این سوال پیش آمد که چرا با چنین مبالغی رو به رو شدند.

قیمت گاز به صورت پلکانی محاسبه می‌شود

رحمان محمودی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی در این زمینه گفت: مصرف و به تبع آن قیمت گاز از ابتدای آذر ماه به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان‌کرد: به این صورت که در پلکان اول تا سوم حداکثر قیمت هر مترمکعب گاز ۹۶ تومان و در پلکان چهار تا ۱۰ از ۱۷۵ تومان تا هزار پانصد تومان محاسبه می‌شود.

محمودی گفت: همچنین در پلکان یازدهم هر مترمکعب گاز پنج هزار تومان و در پلکان دوازدهم نیز به ازای هر مترمکعب گاز شهروندان باید شش هزار تومان باید پرداخت شود.

وی ادامه داد: شهروندی داشته‌ایم که میزان مصرف گاز او هزار و ۹۴۹ متر مکعب بوده که چنین شهروندی بی شک جز مشترکین بد مصرف محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه قیمت قبض گاز چنین شهروندی با این میزان مصرف ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شده است، گفت: این موارد به علت پلکانی محاسبه شدن قیمت گاز رخ داده است.

محمودی بیان کرد: هنوز سرمای زمستان باقی است و باید با دقت در مصرف انرژی به ویژه گاز هم در بهره‌مندی همه شهروندان از این نعمت خدادادی کمک کنیم و هم جز مشترکین خوش مصرف باشیم.

وی یادآور شد: این روش محاسبه قیمت گاز بی شک اقدامی در راستای تشویق شهروندان به صرفه‌جویی در مصرف انرژی است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: اگر قبوض شهروندان کم مصرف را مشاهده کنید، درخواهید یافت که تفاوت چندانی با ماه قبل نداشته است.

منبع: مهر

برچسب ها: قبض برق ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
این ملت در خواب هستند ، اگه شما بتونید کاری کنید و بیدارشان کنید.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۳۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
دقیقا علی جان
مشکل اینجاست که باید زیرساخت استخراج نفت و گاز را به روز کنیم تا بتوانیم استخراج کنیم. بعضی ها فکر میکنند این پارس جنوبی کل پیشرفت است. خیر اکثر زیر ساخت های نفت و گاز ایران برای چهل سال پیش است. و در ببشتر مناطق مجبوریم گاز سوزی میکنیم چرا که به دستگاه های فرسوده ما خسارت وارد میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
گاز که دیگه وارداتی و با دلار نیست مال خود ملت چرا اینقدر گران حداقل داخلیها که خدادادی و مال ملت هست ارزان بدید به مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
با سلام
کجاست عدالت شرکت گاز،خودشون میگن مصرف میانگین یک خانواده ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ متر مکعب هستش ولی با این رقمی که حساب کردن مصرف هر پله در سال قبل ۱۰۰ متر مکعب بوده ولی امثال ۷۴ متر مکعب شده یعنی اگر شما پارسال مصرف در پله ۷ بودی امثال میشی مصرف در پله ۱۰ که نجومی محاسبه میکنه تازه با جریمه میشه رقمی که برق از چمشتان میپره.آقایان نماینده لطفا پیگیری کنید حق این مردم فهیم نیست که اینجوری بخوان زیر بار فشار له بشن.قبض من به شخصه اومده ۱۵۰۰۰۰۰ یعنی چی اونوقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
انگار مجانی میدن که مردم بی دلیل مصرف کنند...داداش تو هوای مشهد گاز مصرف نشه پس چی مصرف کنیم ..وقتی ۲۰ درجه زیر صفر است چه کار کنیم ...مگر گاز رو به هوا ول کردیم ..لابد لازم بوده که مصرف شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
اصلا فیش‌های که صادر میکنن اصلا .من درآوردی.مردم از کجا بیارن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
مصرف گاز به میزان ماه پیش بوده ۲۹۷ متر مکعب اون ماه ۲۰ تومن شده این ماه سیصد هزار تومن چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۵۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
غیر ممکنه با ۲۹۷ متر مکعب اون رقم بیاد با رقمی که گفتی زیر ۲۰ هزار تومان میشه