آمار بالای شمار مبتلایان و جان باختگان کرونا در چین

بر اساس آمار رسمی تنها در یک روز بیش از ۷ میلیون نفر در چین به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

ویروس کرونا که برای نخستین بار از شهر ووهان به جهان گسترش یافت، پس از کنار گذاشتن سیاست سختگیرانه پکن، بار دیگر در حال جولان دادن در چین است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیردار چین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «شمار مبتلایان و تلفات کرونا در کشور به رقم بی‌سابقه‌ای رسیده است به طوری که در ۲۲ ام دسامبر شمار مبتلایان به کووید-۱۹ به ۷ میلیون نفر رسید. همچنین در چهارم ژانویه شاهد مرگ بیش از ۴ هزار تن به دلیل ابتلا به این ویروس بودیم.»

این آمار در حالی منتشر می‌شود که دانشمندان چینی اعلام کردند: ۸۰ درصد جمعیت یک میلیارد و چهارصد میلیون نفری کشور تاکنون به ویروس کرونا آلوده شده اند. با این حال، خوشبختانه ما در حال حاضر از اوج شیوع همه گیری عبور کرده ایم.

مقامات محلی می‌گویند تنها یک ماه پس از برداشته شدن سیاست‌های سختگیرانه پکن برای مقابله با کرونا، شمار تلفات ناشی از این ویروس در کشور به ۶۰ هزار تن رسید.

این در حالی است که برآورد‌ها نشان می‌دهد آمار تلفات کرونا در چین بسیار بیشتر از این میزان است، زیرا افرادی که در منزل خود جان باخته‌اند، در آمار‌های بیمارستانی اعلام نمی‌شوند. همچنین پزشکان در این کشور کمتر راغب به اعلام دلیل جان باختن بیمار به دلیل ابتلا به کرونا هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار