تحقیقات سازمان جهانی بهداشت درباره مرگ کودکان در پی مصرف شربت سرفه

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید وجود ماده سمی در شربت سرفه مخصوص کودکان باعث جان باختن بیش از ۳۰۰ کودک شده است.

سازمان جهانی بهداشت از آغاز تحقیقات درباره مرگ و میر کودکان پس از مصرف شربت سینه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، چند مقام آگاه اعلام کردند پس از مرگ بیش از ۳۰۰ کودک در جهان به دلیل مصرف شربت سینه در ۳ کشور مختلف، اکنون سازمان جهانی بهداشت تحقیقات خود را در این رابطه آغاز کرد.

سازمان جهانی بهداشت بر این باور است میزان مواد سمی در این محصول دارویی بیش از حد مجاز بوده است. به همین منظور این نهاد اکنون با ۶ تولید کننده دارو مرتبط با این شربت سینه در هند و اندونزی در تماس است. با این حال، این نهاد از افشای نام تولیدکنندگان این محصول اجتناب کرده است.

این نهاد بهداشتی در حال بررسی این موضوع است که به خانواده‌ها در جهان درباره مصرف شربت سینه برای کودکان درخواست بازنگری و احتیاط دهد. همچنین سوالاتی درباره ایمنی برخی از شربت‌های سینه مخصوص کودکان وجود دارد.

برای نخستین بار در ماه جولای ۲۰۲۲ در گامبیا برخی کودکان پس از مصرف شربت سینه جان خود را از دست دادند. متعاقب این امر، کودکانی در کشور‌های اندونزی و ازبکستان نیز دچار مرگ مشابه شدند. تحقیقات نشان داد این کودکان به دلیل آسیب شدید کلیه جان باخته اند.

اکنون سازمان جهانی بهداشت می‌گوید مرگ این کودکان به دلیل مصرف شربت سینه‌ای بوده که حاوی ماده‌ای سمی به نام اتیلن گلیکول است. ۶ شرکت تولید کننده این نوع شربت سینه در هند و اندونزی مورد اتهام قرار گرفته اند و تحقیقات در این رابطه به طور جدی در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار