داوران آلمانی در صورت بازنشستگی در ۴۸ سالگی غرامت می گیرند

طبق حکم یک دادگاه در آلمان فدراسیون فوتبال این کشور از این پس نمی‌تواند داوران را تنها به خاطر سن‌شان از فهرست داوران شاغل خط بزند.

بعد از شکایت یک داور آلمانی به نام مانوئل گرفه که در ۴۷ سالگی از فهرست داوران فدراسیون فوتبال این کشور خط خورده بود، دادگاه شهر فرانکفورت، به سود او حکم داد. فدراسیون فوتبال آلمان بر اساس حکم دادگاه باید به این داور سابق آلمانی ۴۸ هزار یورو غرامت پرداخت کند چرا که دادگاه معتقد است گرفه به دلیل سنش مورد تبعیض قرار گرفته است.

مانوئل گرفه که در حال حاضر ۴۹ ساله است بعد از دریافت حکم دادگاه خواهان بازگشت به فهرست داوران فوتبال آلمان شده است.

این داور آلمانی که سابقه قضاوت ۲۸۹ مسابقه در بوندس‌لیگا را داشت سال گذشته به دلیل عبور از سن مجاز از فهرست داوران فدراسیون فوتبال آلمان کنار گذاشته شد. او در ماه‌های گذشته بار‌ها در گفتگو با رسانه‌ها از این اقدام فدراسیون آلمان انتقاد کرده بود.

البته حکم دادگاه فرانکفورت حکمی بدوی است و فدراسیون می‌تواند برای آن تقاضای فرجام‌خواهی کند. چند داور آلمانی دیگر از این حکم استقبال کرده‌اند. فلیکس بیرش، داور آلمانی که امسال تابستان ۴۸ ساله می‌شود، امروز اعلام کرد او هم می‌خواهد به سوت زدن در فوتبال این کشور ادامه بدهد.

با توجه به این حکم به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال آلمان از این پس نتواند به راحتی داور‌های این کشور را به دلیل عبور از ۴۸ سالگی از فهرست رسمی داوران خط بزند چرا که می‌تواند با غرامت‌های سنگین مواجه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار