ضریب اشغال ۴۲درصدی تخت‌های بیمارستانی در بیمارستان دامغان

سرپرست بیمارستان ولایت شهرستان دامغان ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در این بیمارستان را ۴۲درصد اعلام کرد.

 سیدحسن تقوی سرپرست بیمارستان ولایت شهرستان دامغان اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آذر ماه سال ۲۵ هزار و ۹۰۳ مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان ولایت مراجعه کردند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۸۰۰ مراجعه کننده به صورت سرپایی درمان شدند.

وی از بستری شدن هفت‌هزار و ۱۰۳ بیمار در این بیمارستان دولتی در سال جاری خبر داد و افزود: از ابتدای امسال از شروع زمستان در مجموع یک هزار و ۹۵۲ عمل جراحی در این بیمارستان انجام شده است.

دکتر تقوی با اشاره به اشغال کمتر از نیمی تخت‌های این بیمارستان در این ۹ماهه گفت: درصد اشغال تخت در این بیمارستان بطور میانگین برابر ۴۲.۴۳ درصد بوده است.

وی افزود: حدود ۲۰ هزار نفر نیز در این مدت به کلینیک تخصصی برادران رضایی شهرستان دامغان مراجعه و خدمت درمانی دریافت کردند.

وی با اشاره به وجود تخصص‌های مختلف در شهرستان ادامه داد: در این شهرستان به طور میانگین ۵۰ پزشک در تخصص‌های مختلف شامل داخلی، اطفال، اعصاب و روان، انکولوژی، قلب وعروق، زنان و زایمان، غدد، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، عفونی، طب سنتی، مغز و اعصاب و سونوگرافی ارائه خدمت در امسال ارائه خدمت کردند و برنامه حضور پزشکان در این کلینیک طبق برنامه اعلام شده در ابتدای هر هفته از سوی این کلینیک اعلام و اطلاع رسانی می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان به جذب تعدادی پزشک متخصص در شهرستان اشاره و خاطر نشان کرد اخیرا ۱۴ متخصص در رشته‌های مختلف، کار خود را در بیمارستان دامغان آغاز کرده اند و تعداد دیگری نیز طی روز‌های آینده در این شهرستان آغاز بکار خواهند کرد.

دکتر تقوی گفت: افزایش داروخانه تخصصی جدید در سطح شهر و بکارگیری پزشک داروساز بالینی برای نخستین بار در بین بیمارستان‌های استان سمنان در بیمارستان ولایت با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی از جمله اقدامات اخیر است.

سرپرست بیمارستان ولایت دامغان ضمن قدردانی از زحمات مدافعان سلامت در راستای خدمت رسانی به مردم شهرستان دامغان، اضافه کرد: در این شهرستان با فراهم سازی زیرساخت‌ها، تلاش می‌شود تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود، خدمات تشخیصی درمانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.