اتصال ۹۲ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد به اینترنت پرسرعت

به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد ۹۲ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

سید علی احمدزاده اظهار کرد: تنها هشت درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار باقی مانده که تا نیمه سال آینده (۱۴۰۲) از اینترنت پرسرعت بهره مند خواهند شد.

او گفت: هم اینک در حوزه فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از یکهزار میلیارد تومان پروژه در حال انجام است.

احمدزاده ابراز کرد: در سال های گذشته این استان در رابطه با زیرساخت های فناوری کمی عقب افتاده بود اما اکنون شبکه فیبر نوری در کل استان برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار در حال اجراست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در آینده نه چندان دور، تمام شهرها و روستاهای استان شبکه پر سرعت فیبر نوری خواهند داشت.

او عنوان کرد: پروزه های فناوری اطلاعات بسیار زیربنایی و اساسی بوده و یکی از بسترهای پیشرفت استان است که به زودی تمام استان از آن برخوردار خواهد شد.

احمدزاده بیان کرد: همچنین در حال حاضر، کار بزرگی شامل ۸۵۰ کیلومتر فیبر نوری از یاسوج تا بهمئی در استان در حال انجام است.

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان بیش از ۷۱۳ هزار نفر است. بیش از ۵۹۴ هزار و ۷۵۲ مشترک اینترنت پر سرعت در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

این استان یک هزارو ۶۴۳ روستای دارای سکنه دارد که ۷۲۱ روستای آن بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند. تعداد روستاهای متصل به اینترنت پهن باند استان ۸۲۷ روستاست.

۹۲ درصد روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد حداقل به یک سرویس ارتباطی دسترسی دارند و ۷۰ درصد روستاهای استان با احتساب تمام تکنولوژی ها (گران و ارزان و ای دی اس ال، تری جی و فور جی) به اینترنت دسترسی دارند.

شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد در بین استانهای کشور ۱۹ است.

ضریب نفوذ همراه اول در کهگیلویه و بویراحمد ۹۵.۹۹ درصد و ضریب نفوذ ایرانسل ۳۸.۱۲ درصد و ضریب نفوذ اینترنت ثابت ۵.۲۴ درصد، ضریب نفوذ پهن باند سیار ۷۴.۷۰ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.