هشدار میقاتی درباره بروز اختلاف در دستگاه قضایی لبنان

نخست وزیر لبنان درباره بروز اختلاف در دستگاه قضایی این کشور هشدار داد.

 نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان هشدار داد دودستگی که در دستگاه قضایی لبنان در دو روز گذشته بروز کرد، خطر پیامد‌های خطرناکی را ایجاد می‌کند و باید با درایت برای حل این مشکل تلاش کرد.

به گزارش الجزیره، میقاتی افزود: راه حل باید به دور از بحث‌های سیاسی و حملات متقابل که وجهه دستگاه قضایی را مخدوش می‌کند، باشد. ادامه این شرایط، باعث بی اعتمادی اکثریت لبنانی‌ها به دستگاه قضایی می‌شود.

دادستان عمومی لبنان روز چهارشنبه دستور آزادسازی افراد بازداشت شده متهم در انفجار بندر بیروت را صادر کرد.

 پس از کش و قوس‌های فراوان و جنجال‌ها در روند رسیدگی قضایی حادثه انفجار بندر بیروت، اکنون غسان عویدات، دادستان عمومی لبنان با رد درخواست جنجالی قاضی پرونده برای از سرگیری تحقیقات در این رابطه، دستور آزادسازی افراد بازداشت شده در این ماجرا را صادر کرد.

انفجار مهیب و فاجعه بار بندر بیروت که در ۱۴ مرداد سال ۹۹ روی داد، موجب کشته شدن ۱۹۰ نفر و زخمی شدن بیش از شش هزار نفر دیگر شد. انفجاری که در یک انبار حاوی دو هزار و ۷۵۰ تن «نیترات آمونیوم» در بندر بیروت صورت گرفت و موجب شد بسیاری از ساختمان‌های اطراف این بندر به طور کامل ویران شوند. استاندار بیروت در آن زمان میزان خسارت‌های وارده در اثر این انفجار را بیش از ۱۰ میلیارد دلار اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار