تولید سالانه ۲ میلیون اصله نهال مناسب در کرمانشاه

رئیس اداره جنگلکاری منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت:سالانه ۲ میلیون اصله نهال مناسب برای جنگل کاری در عرصه‌های منابع طبیعی و پارک‌ها در نهالستان‌های استان تولید می‌شود.

عبدالعلی جلیلیان رئیس اداره جنگلکاری منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت : ۲ نهالستان مادری گرمسیری و سردسیری زیر نظر اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه به تکثیر نهال‌های جنگلی برای کشت در عرصه‌های منابع طبیعی می‌پردازند که به صورت رایگان توزیع می‌شود.

رئیس اداره جنگلکاری منابع طبیعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تولید سالانه این نهالستان‌ها ۲ میلیون اصله نهال است، افزود:در راستای طرح مردمی تولید و کاشت نهال در برنامه چهار ساله پیش بینی شده که ۸ میلیون اصله نهال تولید شود.

وی با بیان اینکه نهالستان گرمسیری در شهرستان سرپل ذهاب واقع شده است، گفت: در این نهالستان عمدتاً نهال‌های گرمسیری مقاوم به خشکی مثل اکالیپتوس، کنار، زیتون تلخ، توت، افرا، انار، اقاقیا و زبان گنجشک تولید می‌شود.

جلیلیان خاطرنشان کرد: "بنه"، بلوط، گلابی جنگلی، ارژن، تِنْگِس، داغداغان، ارغوان و بادام کوهی از عمده گونه‌های جنگلی هستند که در نهالستان سردسیری اسلام آبادغرب کشت می‌شوند.

وی تصریح کرد: در نهالستان سردسیری تعدادی از گونه‌ها از جمله اقاقیا، توت، صنوبر و زبان گنجشک برای کشت در پارک‌ها نیز تولید می‌شود.

جلیلیا گفت: کاشت درخت و جلوگیری از قطع یا نابودی آن در کشور‌های جهان از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا کاهش میزان درختان، زندگی را با خطر روبرو می‌سازد و این امری است که تمام کارشناسان و انسان‌ها به آن پی برده اند. از این رو مردمان سراسر دنیا متناسب با نوع آب و هوای منطقه خویش در تمام روز‌های مناسب سال اقدام به کاشت درخت می‌کنند و بسیاری از آن‌ها بودجه کلانی را به این امر و مراقبت از درختان و جنگل‌ها اختصاص می‌دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار