رایزنی اروپا در مورد انتقال جنگنده‌های مدرن به کی یف

مقامات اروپایی اعلام کرد پس از توافق بر سر ارسال تانک‌های پیشرفته بدنبال ارسال جنگنده مدرن به اوکراین هستند.

مقامات اوکراینی بحث‌هایی را درباره انتقال جنگنده‌های مدرن غربی به کی‌یف آغاز کردند که می‌تواند گام بعدی برای کمک به این کشور پس از تانک‌ها باشد.

براساس گزارش پولیتیکو، یک دیپلمات اروپایی خطاب به نمایندگان نظامی ناتو، گفت: گام طبیعی بعدی هواپیما‌های جنگنده خواهد بود. این نشریه خاطرنشان می‌کند که حمایت اصلی از این ایده توسط کشور‌های بالتیک شرکت کننده ناتو  ارائه شده است.

در حال حاضر، کشور‌های اروپایی بزرگتر نگران هستند که انتقال جنگنده‌ها باعث تشدید مجدد درگیری‌ها در اوکراین شود و بنابراین از این ایده حمایت نمی‌کنند.

یکی از دیپلمات‌های بلندپایه اروپایی بیان کرد که عرضه هواپیما‌های جنگنده به اوکراین امروز کاملاً غیرقابل تصور است، اما بحث فعال درباره این ایده می‌تواند تا دو یا سه هفته دیگر آغاز شود. پیشتر، یوری ساک، مشاور وزیر دفاع اوکراین به رویترز گفته بود که کی یف تلاش خواهد کرد تا به دنبال تامین جت‌های جنگنده از غرب باشد.

روز گذشته (چهارشنبه) آلمان بعد از هفته‌ها مخالفت اعلام کرد موافق ارسال تانک‌های پیشرفته لئوپارد به اوکراین است. از سویی دیگر آمریکا نیز تانک‌های آبرامز را برای کی‌یف ارسال خواهد کرد. با این وجود مقامات روسیه تاکید کردند ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین تفاوتی در روند جنگ ایجاد نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار