مقام سعودی: دوران مبلغان افراطی به پایان رسیده است

وزیر امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان در سخنانی ادعا کرد این کشور دیگر مبلغان افراطی و آشوبگر، نخواهد داشت.

وزیر امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان سعودی گفت: این وزارتخانه در مسیر ممانعت از منبر رفتن «افراطی‌ها و کسانی که در مذهب غلو می‌کنند» به مراحل پیشرفته‌ای دست یافته و دوران تحریک کنندگان و آشوبگران به پایان رسیده است.

براساس گزارش وبگاه نشریه عکاظ، عبداللطیف بن عبدالعزیز آل شیخ گفت: وزارت امور اسلامی توانسته است مسیر تبلیغ، هزینه‌های مالی و اقدامات اداری را به منظور ارائه خدمات مطلوب به فرزندان منطقه الشرقیه کنترل کند.

این مقام سعودی با اشاره به اینکه هیچ مبلغ و واعظی اجازه ارائه علم خود را ندارد مگر اینکه صلاحیت آن را داشته باشد، افزود: منبر‌ها اکنون صد درصد کنترل شده و دوران کسانی که احساسات را برمی انگیختند و دوران بازیگران، برانگیزانندگان احساسات و مبلغان به ظاهر اصلاح طلب به پایان رسیده است.

او در ادامه گفت: اکنون هزاران مبلغ هستند که در بهترین سطح کار می‌کنند و دانش فراوانی دارند و فرزندان این کشور هستند و می‌خواهند علم خود را ارائه کنند، اما بازیگران، تحریک کنندگان و دلقک‌ها و بی بندوبار‌ها و کسانی که می‌خواهند چیز‌های خلاف واقعیت بگویند برای همیشه به اتمام رسیده است.

آل شیخ هشدار داد که این وزارتخانه با کسانی که در زمینه تحقق رسالت وزارت امور اسلامی و حفظ قداست خانه‌های خداوند کوتاهی کنند، مسامحه نخواهد کرد و بر اهمیت نقش مبلغان در تقویت تعلق به میهن و متولیان امر تاکید و اعلام کرد همه باید برای برحذر ماندن از مبلغان بدخواه و فتنه انگیزی که به امنیت ما لطمه می‌زنند، تلاش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Turkey
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
پس داعشیای افراطی از کجا متولد میشن
آخرین اخبار