بیانیه سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی ایران منتشر شد

دبیرخانه سی‌ و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با انتشار بیانیه‌ای سیاست‌ها و اقدامات این دوره جشنواره را مطرح کرد.

بیانیه سی‌وششمین جشنواره ملی صنایع‌دستی با تاکید بر تقویت حمایت از تولیدکنندگان مناطق محروم و کم‌برخوردار همچنین مشارکت تمامی بازیگردانان زنجیره عرضه حوزه صنایع‌دستی و تقویت تعامل بین پیشکسوتان و دانشجویان رشته صنایع‌دستی دانشگاه‌های کشور از سوی دبیرخانه منتشر شد.

در متن این بیانیه‌ خطاب به هنرمندان، علاقه‌مندان و فعالان حوزه صنایع دستی و هنر‌های سنتی آمده است:

خداوند منان را سپاس که بار دیگر توفیق خدمت به صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی عزیز کشورمان را از طریق برگزاری نمایشگاه ملی صنایع‌دستی به ما ارزانی داشت و افتخار یافتیم با راهبری و رهنمود‌های عالمانه و داهیانه جناب آقای مهندس ضرغامی در سی‌و‌ششمین دوره این رویداد سترگ دوشادوش نمایشگاه گردشگری همچنان تسهیلگر ارتباط تولیدکنندگان و مخاطبان این خانواده بزرگ باشیم.

اگرچه سیاست‌های مجریان این نمایشگاه همواره بر محور حمایت بوده، لیکن در این دوره کوششی درخور به عمل آمده تا رویکرد مذکور تقویت شده و امکانات بیشتری برای تولیدکنندگان ارجمند، به‌ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار فراهم آید. به‌نحوی که دربرابر نمایشگاه سال گذشته که حدود ۱۰ استان قریب به ۳۰ غرفه را در ۳۶۰ متر مربع و هنرمندان درجه ۱ در ۱۳۰۰ متر مربع به‌طور رایگان در اختیار داشتند، امسال این میزان به حدود ۱۸۰۰ متر مربع برای استان‌های کشور جهت بازاریابی و توسعه فروش رسیده و تمامی استان‌ها نیز در آن سهیم‌اند.

در زمین فعالیت‌های ترویجی ضمن هم‌افزایی با پژوهشکده هنر‌های سنتی با دعوت از هنرمندان نوآور و نام‌آور برای معرفی و انتقال دانش و تولید زنده آثار توسط ۲۵ نفر از هنرمندان کشور در فضایی رایگان به وسعت ۱۱۰۰ متر مربع ترویج فرهنگ مصرف صنایع‌دستی و نمایش جذابیت‌های آن در دستور کار بوده است.

همچنین از بازیگردانان مطرح و شاخص زنجیره ارزش این عرصه مانند «پژوهشگاه رنگ»، بخش‌های خصوصی فعال در بسته‌بندی صنایع‌دستی»، «پارک علم و فناوری» و «شرکت پست ایران» دعوت به‌عمل آمده تا دیدگاه‌های نوین در حوزه تولید و توزیع صنایع‌دستی در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

از برنامه‌های جنبی نیز غفلت نشده و در وهله نخست از طریق برگزاری «نشست‌های هم‌اندیشی پیشکسوتان درجه ۱ و ۲ هنری با دانشجویان دانشگاه‌های سوره، هنر تهران و الزهرا کوشش شده پل ارتباطی این دو نسل مستحکم‌تر شود. در وهله دوم نیز با برنامه‌ریزی و برگزاری «مراسم تقدیر از کارآفرینان برتر ملی در زمینه صنایع‌دستی» تلاش شده تا حد امکان، که البته کافی نیست، از این بزرگان سپاسگزاری به عمل آید.

هرچند به یقین این ناچیز برای دریای صنایع‌دستی ایران تکافو ندارد، لیک جزیره‌ای است کوچک و خرم برای دمی آسودن.

گفتنی است سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی ایران همزمان با شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته، ۱۸ الی ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار