دانش‌بنیان‌ها؛ نیروی محرکه توسعه پایدار کشور هستند

رئیس مرکز نوآوری شرکت ملی پست گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها با توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری، نیروی محرکه اقتصاد هستند.

مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین المللی شهر پایدار عصر امروز ۶ بهمن ۱۴۰۱ با حضور دو تن از معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مسئولان ارگان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار شد.

محمدرضا قادری رئیس مرکز نوآوری شرکت ملی پست و دبیر علمی رویداد نمایشگاهی شهرپایدار با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی که امروزه برای شهر‌های توسعه یافته در نظر گرفته می‌شود، میزان پایداری آن است افزود: یک شهر پایدار، به طور آرمانی شهری است که در حیطه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و بوم شناسی یک شیوه زندگی پایدار ایجاد کند.

محمدرضا قادری با اشاره به آسیب‌هایی که عطش توسعه در برداشته است و باعث فراهم آوردن زمینه توسعه نامتوازن در بسیاری بخش‌ها از جمله محیط زیست شده، گفت: اکنون منظور از توسعه به سمت توسعه پایدار رفتن است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه شهر پایدار نخستین نمایشگاه در حوزه توسعه پایدار است افزود: این اقدام که به منظور هم افزایی میان بخشی بین ارگان‌های مختلف دولتی و خصوصی و حوزه صنعت برگزار شده است شروع راهی نو در راستای ارتقای کیفیت زندگی در شهرها؛ ایجاد زمینه مناسب در راستای تعامل موثر با نخبگان شهری و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در حوزه خدمات شهری و آشنایی با حمل و نقل سبز و پایدار است.

رئیس مرکز نوآوری شرکت ملی پست و دبیر علمی نمایشگاه شهرپایدار با اشاره به مشارکت گسترده شرکت‌های دانش بنیان گفت: بی تردید شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها امروز با توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری، نیروی محرکه اقتصاد و توسعه پایدار کشور هستند.

وی مسئولیت اجتماعی را مهمترین ویژگی مشارکت کنندگان این رویداد خواند و افزود: وزارت کشور با هماهنگی فعالین شهری، وزارت ارتباطات با حضور فعال شرکت ملی پست و سازمان فناوری اطلاعات، وزارت راه و شهرسازی، شهرداری ها، منطقه آزاد کیش و هلدینگ چهارفصل و شرکت‌های دانش بنیان نقشی اساسی و موثر در برگزاری این رویداد داشته اند.  

وی در ادامه به ورود موتور سیکلت‌های برقی به ناوگان موتوری شرکت ملی پست در تهران اشاره کرد و افزود: این اقدام نقشی موثر در توسعه پایدار و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی خواهد داشت.

قادری در پایان با بیان اینکه حاصل همه همفکری‌های جهانی به این جمع‌بندی رسیده که برای حفظ سلامت کره زمین، باید به توسعه "پایدار" اندیشید، افزود: توسعه‌ای که اجازه دهد نسل امروز و هم نسل‌های آینده بتوانند از مواهب خدادادی به بهترین وجه ممکن استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار