اهدای ۸ دستگاه آمبولانس از سوی صندوق جمعیت سازمان ملل

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت، گفت: ۸ دستگاه آمبولانس از سوی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد اهدا شد.

محمدحسین نیکنام دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت، در نشستی که به مناسبت تحویل ۸ دستگاه آمبولانس اهدایی از سوی صندوق جمعیت سازمان ملل، برگزار شد، گفت: این آمبولانس‌ها به منظور رفع نیاز و ارائه بهتر و مطلوب‌تر خدمات سلامت محور به جمعیت افغان مقیم ایران اهدا شده که در ۸ دانشگاه علوم پزشکی کشور از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی زابل، اصفهان، کرمان، زاهدان، مشهد، ایرانشهر، رفسنجان و تهران، مستقر و مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

وی افزود: کشور‌ها در شرایط گوناگون باید در ارتقای سلامت یکدیگر همراه و همکار باشند. خصوصا زمانیکه آن کشور‌ها با مسائل و مشکلات مضاعفی روبرو باشند.

او خاطرنشان کرد: سالهاست که ما در کشورمان میزبان میلیون‌ها برادر و خواهر افغانستانی هستیم و جای خرسندی است که می‌توانیم منشا کمک به همنوعان کشور دوست و برادرمان باشیم.

نیکنام افزود: این اقدام، بخشی از نیاز‌های همنوعان افغانستانی مان در انتقال بیماران مخصوصا مادران باردار، مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه کمک بشردوستانه کشور‌ها به یکدیگر باید تداوم داشته باشد، تصریح کرد: کشور ایران اخیرا ۲۰۰ هزار دُز واکسن کووید برکت را به کشور نیکاراگوئه و تعدادی واکسن نیز به کشور عراق اهدا کرده و این در شرایطی است که ایران در معرض شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد؛ اما بازهم به وظیفه انسانی خود عمل می‌کند، کمک ما به پناهندگان افغانستانی نیز در همین راستاست.

نیکنام بیان کرد: امروزه کشور‌های غربی که شعار انسان دوستی سر می‌دهند، با پناهندگان بی پناه بدرفتاری می‌کنند و آن‌ها را تحت فشار‌های زیادی قرار می‌دهند، اما سالهاست که میلیون‌ها تبعه افغان در کشور ما زندگی می‌کنند. در دوران کووید ۱۹ و در زمینه سایر خدمات بهداشتی نیز هیچ تفاوتی بین ایرانیان و تبعه افغانستانی قائل نبوده و نیستیم؛ البته کمک به آن‌ها جزو وظایف انسانی ماست.

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت ضمن تقدیر از همراهی صندوق جمعیت سازمان ملل، گفت: شاید برخی بگویند ۸ آمبولانس عدد کوچکی است، اما از نظر ما ذات این عمل نیک، ارزش فراوانی دارد. در جریان قدردانی از سُفرایی که در دوران همه گیری کووید ۱۹ تعدادی واکسن به ما اهدا کرده بودند، بعد کمّی آن مدنظرمان نبود، بلکه ارزش ذاتی این کمک‌های بشردوستانه برایمان پرارزش بوده و هست.

وی در ادامه گفت: تقریبا سه هفته آینده وزیربهداشت کشور افغانستان مهمان ما خواهند بود و این اقدام بشردوستانه را به سمع و نظرشان خواهیم رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار