در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مسمومیت ۴۹۰ نفر با گاز مونوکسید کربن در دی/ انداره‌گیری میزان مونوکسید کربن با نصب حسگر هشداردهنده

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: سر درد، بی حالی، تهوع، سرگیجه و کاهش هوشیاری از جمله علامت های مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است.

یحیی صالح طبری، رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: در دی امسال تعداد ۴۹۰ نفر دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شده اند که ۸۹ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و متاسفانه ۱۴ نفر فوت کردند. در آبان و آذر امسال نیز شش نفر براثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن فوت کرده اند.

به گفته وی بررسی ها نشان می دهد که فوتی های مهر و آبان ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در حدود ۱۶ درصد افزایش داشته است. تعداد مسمومان با گاز مونوکسید کربن در مهر حدود ۳۵نفر، آبا ۱۳۴ نفر در آیان و در آذر سال جاری به ۳۱۷ نفر رسیده است.

او افزود: اقدامات لازم در صورت احتمال مسمومیت فرد با گاز مونوکسید کربن این است که فرد مصدوم را از محیط آلوده خارج  و در صورت ایست قلبی عملبیات احیا  برای  آن فرد انجام شود. از دیگر اقدامات  آزاد کردن مصدوم از لباس های تنگ و استفاده از اکسیژن همراه با ماسک است.

او گفت: اقدامات پیشگیرانه از بروز مسمومیت با گاز مونوکسید کربن استفاده از  دودکش های استاندارد، انداره گیری میزان مونوکسید کربن در محیط کار یا منزل و نصب حسگر هشدار دهنده است.

او افزود: سر درد، بی حالی، تهوع، سرگیجه و کاهش هوشیاری از جمله علامت های مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
من هنوز نفهمیدم،برق کشی که قبل از گاز بوده چرا به جای آنکه گاز راخرج نیروگاههای برق کنند و وسایل گرمایشی برقی استفاده کنند گاز خطرناک را به خونه های مردم وارد کردند؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
آقا این انیمیشن های سیا ساکتی را درمورد وسایل گازسور و منواکسید کربن راه بندازین ،بعضی ها اصلا حالیشون نیست مگر با این انیمیشن ها حالیشون بشه و الا اینا خودشون را میکشن
آخرین اخبار