۴۳ میلیارد تومان برای ساخت هفت مدرسه جدید در زنجان هزینه شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان از اتمام ساخت هفت مدرسه جدید در این استان با هزینه ۴۳ میلیارد تومان خبر داد و گفت: با تحویل این مدارس به آموزش و پرورش بخش قابل توجهی از مشکل کمبود فضای آموزشی در مناطق مختلف استان رفع می‌شود.

حمیدرضا اسلامی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت:  این مدارس جدید شامل ۵۳ کلاس درس با ۶ هزار و ۴۲۰ مترمربع فضای فیزیکی بوده و قرار است به طور رسمی در دهه فجر امسال افتتاح شود.

وی با بیان اینکه تمام تجهیزات این مدارس تامین شده و آماده بهره برداری است، ادامه داد: این هفت پروژه در شهرستانهای زنجان، طارم، خدابنده، خرمدره و ماهنشان قرار دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: تا پایان سال جاری، ۲ پروژه دیگر نیز با ۱۸ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد.

اسلامی با بیان این که از ۱۳۵ پروژه ابتدای سال، ۱۶ مدرسه تا پایان سال تحویل آموزش و پرورش می شود، اضافه کرد: ۱۱۹ پروژه دیگر در قالب ۶۳۰ کلاس در سطح استان در حال ساخت است که ۴۹ طرح به صورت خیرساز با استعداد ۲۷۸ کلاس درس می باشد که از این تعداد ۱۰۰ کلاس آن در تعهد خیران و مابقی از محل اعتبارات دولتی ساخته می شود.

وی اظهار داشت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در پروژه های خیرساز باید در مناطق شهری ۵۰ درصد پروژه و در برخی مناطق محروم ۳۰ درصد آن توسط خیر آورده و یا ساخته شود.

اسلامی با بیان اینکه پروژه های خیرساز بعد از تحویل از خیران در ردیف اعتباری ملی و مشارکتی دولت قرار می گیرد و با این ردیف اعتبار تکمیل می شود، افزود: ۱۰۰ درصد تجهیز مدارس خیرساز توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس انجام می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه امسال در مجموع ۲۰ طرح را در استان عملیاتی کرده ایم، گفت: این پروژه ها در قالب تجهیز مدارس در طرح مهر بازگشایی مدارس و همچنین تجهیز ۱۳ پژوهشسرا در سطح استان، آسفالت ۱۰۵ هزار متر مربع محوطه مدارس استان و نیز ایزوگام ۵۶ هزار متر مربع بام مدارس نیازمند عایقکاری و ساخت ۱۶ مدرسه با ۱۱۲ کلاس درس است که با تحویل این پروژه ها ۱۴هزار و ۷۵۶ مترمربع به فضاهای موجود استان اضافه می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.