به زودی، تجهیز تمام کلاس‌های درس استان قزوین به سیستم گرمایشی استاندارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قزوین از تجهیز ۱۰۰ درصدی کلاس‌های درس استان به سیستم گرمایشی استاندارد تا پایان سال خبر داد .

ابراهیم سعادتفر مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قزوین از تجهیز ۱۰۰ درصدی کلاس‌های درس استان به سیستم گرمایشی استاندارد تا پایان سال خبر داد و گفت: هم اکنون طرح استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی ۱۰ هزار کلاس درس در استان به انجام رسیده است.

 سعادتفر اظهار کرد: براساس طرح استاندارسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس که از سال ۹۲ آغاز شده، موتورخانه‌های قدیمی مدارس اصلاح و بخاری‌های غیراستاندارد نفتی و گازی نیز تغییر و سیستم‌های گرمایشی استاندارد جایگزین آن‌ها شده اند.

وی ادامه داد: سال ۹۹ بخاری‌های نفتی به طور کامل از سطح مدارس استان جمع‌آوری و سیستم‌های گرمایشی استاندارد جایگزین آن‌ها شده و شوفاژ‌های مرکزی نیز در برخی مدارس ایجاد شد.

سعادتفر از تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی یک هزار کلاس درس در سالجاری خبر داد و افزود: امسال این طرح در بیش از ۲۰۰ مدرسه اجرایی و پروژه‌های زیادی نیز به همین منظور در سطح مدارس استان در دستور کار قرار گرفت که از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی برخوردار است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین با بیان اینکه در سال ۸۴ حدود ۷۰ درصد مدارس استان قزوین نیازمند تخریب و مقاوم سازی بودند، تصریح کرد: طرح تخریب و بازسازی مدارس از همان سال آغاز و در قالب این طرح، مدارسی که از استحکام خوبی برخوردار نبودند، بازسازی شدند.

وی با بیان اینکه تعمیرات جزیی مدارس با آموزش و پرورش است و تعمیرات اساسی را نوسازی مدارس برعهده دارد، خاطرنشان کرد: در قالب این طرح تعداد زیادی از مدارس سطح استان قزوین مستحکم و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

سعادتفر با اشاره به اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تخریب و بازسازی مدارس استان در سال جاری، تاکید کرد: هم اکنون حدود ۱۳ درصد مدارس استان نیازمند مقاوم سازی بوده و ۱۲ درصد نیز بایستی تخریب و بازسازی شوند.

به گفته این مسوول، براساس طرح کشوری "دانش آموز شهید پناهی"، ساماندهی مدارس کانکسی و سنگی با بیش از ۱۰ دانش آموز در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی با اشاره به ساخت و توسعه فضا‌های آموزشی در استان، یادآور شد: اولویت ساخت و توسعه فضا‌های آموزشی با مناطقی است که از تراکم بالایی برخوردار هستند.

سعادتفر افزود: هم اکنون حدود ۵۰ پروژه نیمه تمام با چهار هزار میلیارد ریال اعتبار در استان قزوین وجود دارد که با کمک خیران بخشی از این هزینه‌ها تامین می‌شود.

استان قزوین دارای یک هزار و ۶۷۰ واحد آموزشی در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار