پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات ساخت خوابگاه دانشجویی در دانشکده هنر فارسان

فرماندار فارسان گفت: ۷۰ درصد عملیات ساخت خوابگاه دانشجویی دانشکده هنر و علوم انسانی فارسان اجرایی شده است و تا مهرماه سال ۱۴۰۲ مرحله اول آن تکمیل می‌شود.

هادی صالحی فرماندار فارسان اظهار داشت: عملیات آزادسازی بخشی از زمین‌هایی که در محدوده دانشکده هنر و علوم انسانی فارسان قرار داشتند انجام شده و راه و شهرسازی اقدامات مربوطه را انجام داده است و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان را در اختیار دانشکده قرار داده است.

وی افزود: ۱۷ سال پیش مصوب شد دانشکده هنر شهرستان فارسان به مجتمع آموزش عالی تبدیل شود، ولی در تمام این سال‌ها اقدامی در این خصوص صورت نگرفت.

صالحی اضافه کرد: مجموعه فرمانداری فارسان آماده است به کمک دانشگاه شهرکرد و با استفاده از ظرفیت‌های شهرستان زمینه تبدیل این دانشکده به مجتمع آموزش عالی را هر چه سریع‌تر فراهم کند.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: دانشکده هنر و علوم انسانی فارسان جز جدایی ناپذیر و مهمی از شهرستان است و مجوز استخدام اعضای هیات علمی این دانشکده برای شهرستان فارسان صادر شده است.

صالحی گفت: تکمیل ورزشگاه آموزشکده فنی جونقان از جمله طرح‌های دانشگاهی در شهرستان است که مصوبه سفر دارد و مدیریت آموزشکده فنی جونقان قسمتی از کار را شروع کرد و طرح را بر روی بر روی سامانه تکمیل طرح‌ها قرار داده است.

وی در خصوص پژوهشگاه طیور دانشگاه شهرکرد در فارسان اظهار داشت: وزرات علوم، تحقیقات و فناوری تنها دو مجموعه بزرگ تحقیقاتی در زمینه‌طیور در کل کشور دارد که این مراکز در اُستان‌های البرز و چهارمحال و بختیاری قرار دارند و مرکز تحقیقات طیور شهرستان جونقان دارای دو مجموعه مرغداری است.

صالحی افزود: بر اساس یک تفاهم‌نامه که بین دانشگاه شهرکرد، مجموعه پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بینان منعقد شد و از محل اعتبارات سفر نیز برای توسعه آن بودجه در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: یکی از این مرغداری‌ها برای تولید تخم‌مرغی که مصرف دارویی دارد و برای تولید واکسن و موارد مشابه استفاده می‌شود و مرغداری دیگر برای تقویت و تولید گونه بومی 'مرغ آرین' که زیست بیشتری با آب و هوا و اقلیم اُستان دارد، استفاده می‌شود.

صالحی ادامه داد: محل استقرار دانشکده هنر دانشگاه شهرکرد، شهرستان فارسان است که فعالیت آموزشی آن درسال ۱۳۸۱ با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی رشته‌های فرش و صنایع دستی و در فضایی حدود دو هزار متر مربع آغاز نمود.

شهرستان فارسان در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۴:۵۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
فارسان زیبا و خوش آب و هوا میتواند به شهری دانشگاهی در کشورمان تبدیل شود
آخرین اخبار