ظرفیت بی نظیر گیاهان دارویی در ایرانشهر/ نبود صنایع تبدیلی برای فراوری

شهرستان ایرانشهر با داشتن بیش‌از ۸۰ گونه گیاه دارویی از مناطق مستعد پرورش انواع گونه‌های گیاهان دارویی دراستان سیستان و بلوچستان است

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایرانشهر گفت:  با سرد شدن هوا بازار فروش گیاهان دارویی در ایرانشهر گرم شده است.

برشان گفت: این شهرستان با داشتن بیش‌از ٨٠گونه گیاه دارویی و برداشت بیش‌از ۶٠ تن از جمله مناطق مستعد پرورش انواع گونه‌های گیاهان دارویی در سیستان و بلوچستان است.

وی  افزود: با سرد شدن هوا مردم شهرستان ایرانشهر برای درمان خود و در امان ماندن از بیماری خصوصآ سرماخوردگی روی به استفاده از گیاهان دارویی آوردند.

وی بیان کرد: پرورش گیاهان دارویی از جمله چای ترش، حنا، بومادران، رازیانه، شیرین بیان، گل گاوزبان، آویشن، پونه، درمنه سیاه و سفید، گلدر، ریواس و ده‌ها گیاه دارویی در کنار رشد انواع قارچ‌ها و سبزی‌های کوهی تنها گوشه‌ای از قابلیت‌های فراوان این منطقه در زمینه تولید گیاهان دارویی محسوب می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایرانشهر تاکید کرد: توجه به ظرفیت گیاهان دارویی در طب سنتی، ساخت دارو‌ها و صادرات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برشان گفت: ده‌ها گونه گیاهی و دارویی در ایرانشهر وجود دارد که تا کنون این ظرفیت ناشناخته مانده و در صورت بهره‌برداری از آن‌ها زمینه ایجاد اشتغال برای ساکنان مناطق روستایی نیز فراهم می‌شود.

موقعیت آب و هوایی و اقلیم مناسب، ایرانشهر را به رویشگاه گیاهان دارویی کمیاب تبدیل کرده، اما نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی در ایرانشهر موجب شده گیاهان دارویی این منطقه بصورت فله به دیگر نقاط کشور حمل و پس از فرآوری با قیمت گزاف دوباره به شهرستان برای فروش بازگردانده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار