رفع تصرف اراضی ملی اصفهان به ارزش بیش از ۱۳۷ میلیارد ریال

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از رفع تصرف اراضی ملی در چهار شهرستانِ استان به ارزش مجموع بیش از ۱۳۷ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ امیرسعید باقری اظهار کرد: با تلاش کارکنان این فرماندهی، در ۱۰ روز اخیر شش فقره تعرض به اراضی ملی شهرستان‌های آران و بیدگل، کاشان، نجف‌آباد و اردستان به مساحت مجموع ۱۹ هزار و ۹۴۰ مترمربع رفع تصرف شد.
او افزود: از این میزان اراضی تصرف شده، برای ۱۸ هزار و ۱۰۰ مترمربع آن عملیات رفع تصرف فوری انجام شد و مابقی مربوط به اجرای حکم در خصوص یک فقره پرونده قضایی است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان تشریح کرد: عوامل یگان حفاظت اراضی به دنبال رصد و پایش مستمر اراضی ملی و دولتی استان اصفهان، دو مورد تعرض به اراضی ملی شهرستان آران و بیدگل، دو مورد در شهرستان کاشان و یک مورد تخلف نیز در شهرستان نجف‌آباد مشاهده کردند که به ترتیب ۴۰۰، ۱۲ هزار و ۷۰۵ هزار مترمربع از زمین ملی از چنگال زمین‌خواران خارج و به بیت‌المال بازگردانده شد.

سرهنگ باقری ادامه داد: علاوه بر این، در پی دست درازی متصرفان به زمین ملی در شهرستان اردستان، پرونده قضایی تشکیل و رای قضایی به نفع دولت اخذ شد.

به گفته او، پس از ارسال حکم قضایی به یگان حفاظت اراضی، زمین ملی به ارزش  ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال ضمن قلع و قمع مستحدثات و خلع ید، رفع تصرف کامل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.