رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از پذیرش دانشجوی پزشکی در دانشکده علوم پزشکی سراب خبر داد.

آقای نقی پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بازدید از وضعیت آموزشی و درمانی و آزمایشگاهی  دانشکده علوم پزشکی سراب گفت: از بهمن ماه امسال ۲۱ دانشجوی پزشکی در این دانشکده  مشغول تحصیل خواهند شد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش تعداد اعضای هیئت علمی و نیروی انسانی در این دانشکده افزود: برای بهره وری بیشتر و ارتقای کیفیت آموزشی و تامین تجهیزات لازم تلاش می‌کنیم.

آقای نقی پور همچنین از اتمام مراحل نصب ام. آر. آی در بیمارستان امام خمینی این شهرستان تا پایان امسال خبر داد و گفت: با بهره برداری از این دستگاه علاوه بر کاهش مراجعه بیماران به مرکز استان ، مشکلات رفت و آمد شهرستان‌های همجوار نیز رفع خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به ابلاغ وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در مورد بسته‌های حمایتی بیماران خاص افزود: قبلا از ۵ نوع بیماری حمایت می‌شد که با سیاست‌های جدید وزارتخانه برای تحقق عدالت در حوزه سلامت در حال حاضر به ۴۰ نوع بیماری افزایش یافته و در مرحله بعدی نیز ۱۵۰ نوع بیماری پوشش داده خواهد شد.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نیروی انسانی و ظرفیت‌های درمانی و وجود تجهیزات لازم در بیمارستان جدید بر ضرورت توسعه بخش درمانی دانشکده علوم پزشکی سراب تاکید کرد و راه اندازی بخش‌های ان. آی. سی. یو نوزادان و برونکوسکوپی و جراحی‌های چشم و مغز و اعصاب را در این مرکز خواستار شد.

آقای داوودی با اشاره به اهمیت پژوهش، راه اندازی مرکز تحقیقات دانشکده علوم پزشکی را ضروری دانست و از احداث ساختمان جدید دانشکده علوم پزشکی سراب در محل بیمارستان قدیم به مساحت ۵ هزار مترمربع خبر داد.

آقای جهانی فرماندار سراب نیز با بیان اینکه سهم این شهرستان در حوزه سلامت از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان تاکنون تخصیص نیافته است گفت: تسریع در عملیات احداث مرکز ناباروری و افزایش پزشکان فوق تخصص مطالبه جدی مردم منطقه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.