ایران و ترکیه می‌توانند نقش مهمی را در تقویت وحدت میان کشور‌های اسلامی ایفا کنند

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در سفر به آنکارا با رئیس گروه ترکیه در اتحادیه مجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی دیدار کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در ادامه سفر به آنکارا با اورهان آتالای رئیس گروه ترکیه در اتحادیه مجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) دیدار و گفتگو کرد.

نجف زاده در ابتدای این ملاقات با اشاره به همسایگی دو کشور گفت: اشتراکات جغرافیایی، دینی و فرهنگی عاملی موثر در هم افزایی همکاری‌های فیمابین می‌باشد و باید از این ظرفیت به نفع دو ملت بیشترین بهره را برد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه، دشمنان اسلام را عامل ایجاد توطئه و تفرقه در میان مسلمانان دانست و افزود: امروز اتحاد و همدلی مسلمانان موجب صلح پایدار کشور‌های اسلامی و ناکامی دشمنان اسلام می‌شود و جمهوری اسلامی ایران و ترکیه می‌توانند نقش مهمی را در تقویت وحدت میان کشور‌های اسلامی ایفاء نمایند.

وی در ادامه، ضمن اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور گفت: زمینه برای تعمیق روابط تجاری فراهم است و مجلس شورای اسلامی آمادگی هرگونه همکاری با پارلمان ترکیه را برای فراهم آوردن بستر‌های قانونی یا رفع موانع احتمالی موجود دارد.

اشتراکات مردم ایران و ترکیه فراتر از مرز‌های جغرافیایی دو ملت را بهم نزدیک کرده است

اورهان آتالای رئیس گروه ترکیه در اتحادیه PUIC نیز در این دیدار ضمن خیرمقدم به هیات پارلمانی کشورمان گفت: اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و دینی مردم دو کشور فراتر از مرز‌های جغرافیایی دو ملت را بهم نزدیک کرده است.

وی تصریح کرد: اسلام ستیزی، امروز نشانگر گسترش اسلام در جهان است و مسلمانان با اتحاد، همبستگی و تحکیم روابط با یکدیگر، در مقابل حیله شیاطین پیروز خواهند شد.

اورهان آتالای در پایان این دیدار، با ارزیابی موقعیت تجاری مطلوب و مناسب جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار