اتحادیه اروپا:

قطعی برق و محدودیت بانکی چالشی برای تاجران افغانستانی است

نمایندگی اتحادیه اروپا برای افغانستان از دیدار مقامات این اتحادیه و نماینده‌ بانک جهانی با بیشتر از ۲۵ تاجر زن و مرد و بخش خصوصی افغانستان خبر داد.

نمایندگی اتحادیه اروپا برای افغانستان با اشاره به دیدار مقامات این اتحادیه با جمعی از فعالان اقتصادی افغانستانی اعلام کرد هدف از این دیدار دانستن چالش‌ها و توقعات بخش خصوصی در افغانستان بوده است.

به‌گفته‌ نمایندگی اتحادیه اروپا، چالش برق، محدودیت بانکی، فرار استعداد‌ها و محدودیت بر کارمندان زن از جمله چالش‌های بخش خصوصی افغانستان است. 

براساس گزارش تازه بانک جهانی، افغانستان در فاصله ماه‌های ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲، ۱.۷ میلیارد دلار کالا صادر کرده است، این درحالی است که میزان صادرات افغانستان برای کل سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰ میلادی به ترتیب ۰.۹ میلیارد دلار و ۰.۸ میلیارد دلار آمریکا بود.

داده‌‎های منتشر شده توسط مقامات گمرک افغانستان نشان می‌دهد که پاکستان (۶۵ درصد) و هند (۲۰ درصد) دو مقصد اصلی صادرات افغانستان هستند.

بر اساس این گزارش، عمده صادرات افغانستان شامل محصولات نباتی (۵۶ درصد)، محصولات معدنی (۲۸ درصد) و منسوجات (۱۰ درصد) است که مجموعاً ۹۴ درصد از کل صادرات را شامل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.