واکسیناسیون ۳ هزار کودک اتباع خارجی در شهرستان سیب و سوران

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیب و سوران در سیستان و بلوچستان از واکسیناسیون ۳ هزار کودک غیرایرانی ساکن این شهرستان خبر داد.

ایوب کرد تمینی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیب و سوران در استان سیستان و بلوچستان در شورای بهداشت این شهرستان با اشاره به واکسیناسیون ۳ هزار تبعه خارجی علیه سرخک گفت: این طرح از ۱۰ دی ماه سال جاری آغاز و در حال اجرا است و تمامی کودکان غیر ایرانی واکسینه خواهند شد .

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیب و سوران گفت: هدف از اجرای این طرح تقویت ایمنی اتباع خارجی در برابر بیماری های سرخک و سرخچه با واکسن های MMR و پولیو خوراکی است.

کرد افزود: در اجرای این طرح ۵ تیم ۴نفره اقدام به واکسینه کردن گروه‌های هدف می کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به‌ تردد اتباع احتمال افزایش موارد بیماری سرخک وجود دارد که نیاز است افرادی که دارای علایم سرخک هستند به خانه های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند .

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیب و سوران اظهار کرد: این طرح با مراجعه حضوری کارشناسان مراکز به درب منازل اتباع غیرایرانی انجام می پذیرد و تمامی کودکان واکسینه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: اتباع غیرایرانی جهت انجام واکسیناسیون کودکان خود، می توانند به مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت مراجعه و نسبت به واکسیناسیون کودکان خود اقدام نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار