رونمایی از پوستر پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر اهمیت زمان شناسی، گفت : هنرمندانی در تاریخ ماندگار شده و می‌شوند که زمان‌شناس بوده و در برهه‌های حساس تاریخی، پشت مردم و کشور خود ایستاده‌اند.

علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه امروز (هشتم بهمن) در آیین رونمایی از پوستر پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر و تجلیل از هنرمندان کارگاه نقاشی "من هم یک سپاهی‌ام"، گفت : هنر بهترین راه انتقال فرهنگ است و هنرمندان نقش موثری در فرهنگ سازی جامعه دارند.

وی افزود: آنچه که شاید یک سخنران و خطیب نتواند به خوبی به جامعه منتقل کند، یک هنرمند به راحتی می‌تواند با هنر خود آن را انتقال داده و فرهنگ جامعه را اعتلا ببخشد و از این رو کار هنرمندان بسیار ارزشمند است.

صفدری با تقدیر از زحمات بسیار اهالی فرهنگ و هنر و رسانه گفت: هنرمندان همواره در برهه‌های حساس تاریخی کشور حضور داشته و با زمان شناسی درست و با هنر خود از کشور و نظام حمایت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه همه باید زمان شناس بوده و شرایط زمانه خود را بشناسند، گفت: تاریخ نشان داده که همواره افرادی که زمان شناس بوده‌اند و به موقع در حوادث مختلف اقدامات لازم را انجام داده‌اند، نامشان در تاریخ جاودانه مانده است.

صفدری گفت: بارزترین مصداق این ماجرا در واقعه کربلاست. زمانی که گروه "توابین" زمان شناسی درستی نداشته و به موقع در دشت کربلا حاضر نشدند و آن مصیب عظیم رخ داد و بعد‌ها این گروه برای انتقام خون امام خویش جنگیدند و شهید شدند، اما تاریخ به دلیل عدم زمان شناسی درست و عدم واکنش به موقع از این شهدا چندان یاد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه مهم است که همه زمان شناس باشیم و در برهه‌هایی که نیاز است درست واکنش نشان دهیم، افزود: هنرمندانی نامشان در تاریخ ماندگار شده و می‌شود که زمان شناس بوده و در برهه‌های حساس تاریخی، پشت مردم و کشور خود ایستاده‌اند که خوشبختانه عمده هنرمندان ما از این زمان شناسی و بینش برخوردار هستند.

صفدری گفت: این میان هم برخی هستند که حاضر نیستند هزینه بدهند و ترجیح می‌دهند یک گوشه بنشینند و از هر شرایط و موقعیتی بهره کافی را به نفع خود ببرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به فتنه اخیر در کشور گفت: در فتنه اخیر شاهد یک جنگ ترکیبی تمام عیار از سوی دشمنان نظام و کشور بودیم و خوشبختانه علی رغم فشار سنگین رسانه‌ای دشمن بسیاری هنرمندان زمان شناس بودند و با هنرشان به حمایت برخواستند که مصداق آن را در برگزاری کارگاه نقاشی "من هم یک سپاهی‌ام" در محکومیت اقدام اتحادیه اروپا در تحریم سپاه پاسداران ایران شاهد بودیم.

وی افزود: در این کارگاه جمعی از نقاشان برجسته استان بصورت بداهه آثاری را در حمایت از سپاه پاسداران خلق کردند که در این مراسم از آن‌ها تجلیل می‌شود.

وی از برگزاری چندین رویداد مهم هنری در بهمن ماه امسال خبر داد و افزود: یکی از این رویداد‌ها که امروز شاهد رونمایی از پوستر آن هستیم جشنواره هنر‌های تجسمی فجر است که از ۱۰ تا ۱۷ بهمن ماه برگزار می‌شود.

صفدری خاطرنشان کرد: آثار این جشنواره در محل نگارخانه میرزا رضا کلهر به نمایش در می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره فیلم فجر هم در استان خبر داد و افزود: فیلم‌های این جشنواره طی روز‌های ۱۶ تا ۲۲ بهمن در کرمانشاه اکران می‌شود.

صفدری گفت: اکران فیلم‌های این جشنواره در سه سینمای آزادی، فرهنگ و بیستون خواهد بود.

این مسئول از برگزاری جشنواره موسیقی فجر هم در استان خبر داد و افزود: این جشنواره از ۲۸ بهمن همزمان با مبعث رسول مکرم اسلام آغاز بکار کرده و تا اول اسفند ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: برگزاری این جشنواره پس از چندین سال وقفه در کرمانشاه از سر گرفته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار