اوکراین سفیر مجارستان را احضار می‌کند

کی‌یف می‌گوید به دنبال اظهارات نامناسب نخست وزیر مجارستان در خصوص «بلاصاحب» بودن اوکراین، سفیر این کشور را احضار خواهد کرد.

کی‌یف اعلام کرد وزارت خارجه اوکراین سفیر مجارستان را احضار می‌کند تا از اظهارات «کاملا غیرقابل قبول» ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان درباره اوکراین شکایت کند.

به گزارش رویترز، این بیانیه نشان دهنده تنش در روابط بین دو همسایه است. مجارستان بار‌ها از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه انتقاد کرده و گفته است که این تحریم‌ها نتوانستند مسکو را به طور معناداری تضعیف کنند در حالی که اقتصاد اروپا را تضعیف کرده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین، اولگ نیکولنکو در فیس بوک نوشت: اوربان به خبرنگاران گفته است که اوکراین سرزمینی بلاصاحب است و آن را با افغانستان مقایسه کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین می‌گوید: «چنین اظهاراتی کاملا غیرقابل قبول است و بوداپست به یک مسیر عمدی با هدف تخریب روابط مجارستان و اوکراین ادامه می‌دهد. سفیر مجارستان برای گفتگوی صریح به وزارت خارجه اوکراین احضار خواهد شد».

گفتنی است، «زمین بلاصاحب» به منطقه مورد مناقشه‌ای گفته می‌شود که توسط هیچ یک از طرفین کنترل نمی‌شود.

اوربان پیش‌تر گفته بود که مجارستان هرگونه تحریم اتحادیه اروپا علیه صنعت هسته‌ای روسیه را وتو خواهد کرد. مجارستان یک نیروگاه هسته‌ای ساخت روسیه دارد که قصد دارد آن را با همکاری مسکو توسعه دهد. نخست وزیر مجارستان همواره از تحریم‌ها علیه روسیه انتقاد کرده و می‌گوید در صورتی که تحریم‌ها لغو شود، قیمت انرژی و تورم به نصف کاهش پیدا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار