راه اندازی آزمایش تشخیص بیماری ویروسی آنگارا در کردستان

مسئول آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی کردستان از راه اندازی آزمایش تشخیص بیماری ویروسی آنگارا در آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان خبر داد.

مهندس صمدی مسئول آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی کردستان از راه اندازی آزمایشات تشخیص بیماری‌های ویروسی از جمله سندروم آب آوردگی پریکارد و هپاتیت (HHS) و بیماری هپاتیت به همراه گنجیدگی (IBH) در ماکیان به روش سلولی –مولکولی خبر داد.

 مسئول امور آزمایشگاه‌های اداره کل دامپزشکی استان کردستان افزود : در راستای برنامه‌های سازمان دامپزشکی کشور و اداره کل دامپزشکی استان و لزوم افزایش توانمندی‌های آزمایشگاهی و اهمیت تشخیص زود هنگام بیماری آنگارا در گله‌های مرغ مادر و گوشتی در داخل استان پس از آموزش، تامین امکانات لازم و حضور کارشناسان فنی مرکز ملی تشخیص سازمان دامپزشکی کشور آزمایش تشخیص بیماری سندروم آب آوردگی پریکارد و هپاتیت (HHS) و بیماری هپاتیت به همراه گنجیدگی (IBH) در ماکیان به روش Conventional PCR در استان فراهم و راه اندازی شد.

او گفت: یماری آنگارا یک بیماری ویروسی عفونی و مسری دارای انتقال عمودی و افقی با تلفات ناگهانی و شدید در ماکیان می‌باشد و به علت تضعیف سیستم ایمنی میتواند همزمان با بروز سایر بیماری‌های دیگر تلفات بسیار بالایی را در گله‌های مبتلا ایجاد نموده و سبب خسارت اقتصادی فراوان گردد.

صمدی در پایان بیان کرد:  خوشبختانه در سال‌های اخیر علاوه بر آزمایشات فوق امکان تشخیص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و بیماری‌های ویروسی آبزیان در آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان فراهم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.