معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز گفت: ساعات اجرای طرح زوج و فرد در محدوده مصوب و مرکزی شهر از ساعت ۹ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۰ تغییر کرد.

آقای وحیدکیا گفت: تغییر ساعات اجرای طرح زوج و فرد به دنبال مصوبه شورای هماهنگی ترافیک استان آذربایجان شرقی انجام شد و رانندگان خودرو‌ها برای دوری از اعمال قانون  در این محدوده بر اساس زوج و فرد بودن پلاک خودروی خود و ساعات مصوب در این محدوده تردد کنند.

وی اظهار کرد: نظارت بر محدوده طرح زوج و فرد توسط دوربین‌های نصب شده به شکل هوشمند و همچنین توسط نیرو‌های پلیس راهور پایش می‌شود و بدیهی است در صورت عدم رعایت قانون راننده خاطی اعمال قانون می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با بیان اینکه یکی از اهداف اجرای این طرح کاهش آلودگی هوای محدوده مرکزی شهر است از رانندگان خواست برای کاهش حجم ترافیک محدوده مرکزی، تسهیل تردد و عدم اعمال قانون ساعات مذکور را رعایت کنند.

آقای وحیدکیا ادامه داد: بر اساس این طرح خودرو‌های شخصی بر اساس شماره آخر پلاک تنها در روز‌های زوج یا فرد امکان تردد در محدوده طرح ترافیک را دارند به این صورت که خودرو‌ها با رقم آخر شماره پلاک زوج در روز‌های زوج (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) و خودرو‌ها با رقم آخر پلاک فرد تنها در روز‌های فرد (یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه) در ساعت مشخص حق تردد و جواز ورود به محدوده را دارند.

وی یادآوری کرد: وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و تاکسی‌ها از این قاعده مستثنی هستند و در کل ساعات شبانه روز برای ورود به طرح مجاز هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار