در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تاثیر مواد مخدر بر رانندگی افراد/ بزرگراه‌ها مکان تفریح جوانان نیست!

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران گفت: بزرگراه‌های شهر تهران در شب جایگاه خوبی برای تفریح جوانان نیست.

سرهنگ رابعه جوانبخت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تاثیر مواد مخدر در رانندگی اظهار کرد: در همین تصادفات دی ماه متاسفانه با مواردی برخورد داشته ایم که ادوات استفاده از مواد مخدر در داخل خودرو موجود بوده است.

وى بیان کرد: این نشان دهنده این موضوع بوده که راننده قبل از رانندگی اقدام به مصرف کرده، مواد مخدر اثر مستقیمی بر روی عملکرد شناختی مغز می‌گذارد حال آنکه از هر نوع مخدر و محرکی که باشد فرقی نمی‌کند و دید شما را کاهش می‌دهد و تصاویر واقعی را از محیط به شما ارائه نمی‌کند و راننده قضاوت‌های دیگری دارد.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در رانندگی یک قضاوت محیطی داریم و یک قضاوت درونی، راننده و مواد مخدر و روان گردان دو قضاوت محیطی و درونی فرد را از بین می‌برند و درک وشناخت و کلیه محرک‌های محیطی که فرد می‌گیرد واقعی نیستند.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: وقتی فرد تصاویر واقعی از آنچه که در محیط پیرامون دریافت نمی‌کند و نمی‌بیند و پیش بینی رفتار رانندگان را ندارد و درکی از فواصل رانندگی ندارد چطور یک فرد می‌تواند رانندگی کند؟

وی بیان کرد: تصادفاتی که به این صورت روی می‌دهد و اننده حالت عادی ندارد معمولا با شدت بیشتری روی می‌دهد و با پایه‌های پل و با موانع سخت برخورد می‌کند ومعمولا راننده خیلی عکس العملی از خود نشان نمی‌دهد.

وی گفت: شدت این تصادفات به قدری بالاست که وقتی خودرو را می‌بینید به یک خودروی دیگر تبدلی شده و قابل شناسایی نیست و این حجم آسیب دیدگی‌ها حاکی از سرعت‌های بالا بوده و راننده بدون عکس العمل با موانع برخورد کرده است.

سرهنگ جوانبخت تاکید کرد: توصیه مهم ما به خانواده‌ها این است که بزرگراه‌های شهر تهران در شب‌ها جایگاه خوبی برای تفریح جوانان نیست و اگر جوانان ما فکر می‌کنند که بزرگراه‌های ما خلوت است می‌توانند تفریح کنند بدانند که این موضوع گران‌ترین تفریحی است که برای جوانان اتفاق می‌افتد و خانواده‌ها بیشتر فرزندان خود را مدیریت و کنترل نمایند.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: این تفریح گران را به قیمت از دست دادن جان خود و دیگران است انجام ندهید و با احتیاط بیشتر و و تامل بیشتری رانندگی کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار