اهمیت برگزاری جشنواره تئاتر فجر از نگاه کارگردان اسپانیایی

کارگردان نمایش «لومیر» گفت: برگزاری جشنواره‌های مرتبط با تئاتر مهم است و باید یک پیام مشخص برای همه داشته باشیم.

تکسما مونوز، کارگردان نمایش «لومیر» از کشور اسپانیا در گفت‌وگو با ویژه برنامه «تماشاخانه فجر» رادیو فرهنگ درباره داستان اثرش در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: پیشینه تئاتری من درباره کار‌های پانتومیم، حرکات نمایشی و تردستی است و «لومیر» داستان پسری است که در داخل قطار است. خیلی خوشحالم که در این جشنواره شرکت کردم. فرصتی پیش آمده تا در این جشنواره اجرا داشته باشم. 

مونوز ادامه داد: برگزاری این نوع جشنواره‌ها مهم است تا تفاسیر درباره فرهنگ‌های مختلف را بشکنیم. چون همه ما تئاتری هستیم و باید یک پیام را به صورت مشخص برای همه داشته باشیم. 

کارگردان نمایش «لومیر» درباره تعداد دفعات اجرای تئاترش افزود: بیش از ۱۰۰ بار این اجرا را انجام داده است. اولین‌بار است به ایران می‌آیم و هیچ اطلاعاتی درباره تئاتر ایران ندارم. 

۷ بهمن بود که در حاشیه برگزاری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نشستی با حضور کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی، مژگان وکیلی، مدیر بخش بین‌الملل اداره کل هنر‌های نمایشی و تکسما مونوز، کارگردان نمایش «لومیر» در دفتر مدیرکل هنر‌های نمایشی برگزار شد. 

در ابتدای این نشست، نظری با اشاره به جایگاه بالای هنرمندان کشور اسپانیا در جهان از حضور هنرمند اسپانیایی در جشنواره امسال تئاتر فجر استقبال و ابراز خشنودی کرد. 

نظری گفت: ایران دارای جشنواره‌های گوناگون و متنوعی است و ازاین‌رو شاید بتوان ایران را دارای بیشترین تعداد جشنواره‌های نمایشی در جهان دانست. مدیرکل هنر‌های نمایشی، این موضوع را نتیجه علاقه و اشتیاق بسیار زیاد ایرانیان به هنر نمایش دانست. 

در ادامه این نشست، تکسما مونوز نیز با طرح این موضوع که تئاتر در همه جای جهان، دارای حرکات مشترک است، گفت: شاید کشور‌های مختلف جهان در سیاست دارای دیدگاه‌های مختلفی باشند، اما همگی در احساسات، مشترک و یکسان هستند و می‌توان همه احساسات را روی صحنه با هم یکی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.