وزیر کشور گفت: امدادرسانی به زلزله‌زدگان شهرستان خوی باید با تمام ظرفیت انجام شود و تیم‌های مورد نیاز از استان‌های همجوار و سایر نقاط کشور تامین شوند.

احمدی وحیدی به دنبال وقوع زلزله شامگاه گذشته در شهرستان خوی، از نیمه شب و با همراهی رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس سازمان مدیریت بحران، رئیس بنیاد مسکن و تعدادی از مسئولان ارشد دستگاه‌های خدماتی و امدادی کشور در این شهرستان حاضر شد.

وزیر کشور، پس از بازدید کوتاه شبانه از مناطق زلزله زده و کمپ‌های اسکان اضطراری در این شهرستان، سحرگاه امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان خوی که با حضور مقامات ارشد دولتی و امدادی کشوری و استانی برگزار شد، اظهار داشت: امدادرسانی به زلزله‌زدگان باید با تمام توان و ظرفیت انجام شود و تیم‌های مورد نیاز از استان‌های همجوار و سایر نقاط کشور تامین شوند.

وی افزود: عزم دولت بر ارائه خدمات مطلوب و مناسب به زلزله‌زدگان است و در کنار مردم خواهیم بود.

وحیدی ابراز داشت: باید به موضوع مقاوم سازی واحد‌های مسکونی در شهرستان خوی توجه ویژه شود، در این زلزله اخیر نیز شاهد بودیم که ساختمان‌های مقاوم سازی شده آسیب جدی ندیده‌اند و بیشترین آسیب مربوط به بافت فرسوده و ساختمان‌های ناایمن است.

وی ادامه داد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در خوی نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی است که با همراهی دولت و مردم باید این اقدام انجام شود.

وزیر کشور، با تاکید بر جایگاه رسانه‌ها در تامین آرامش خاطر شهروندان خوی، گفت: تامین بسته‌ای معیشتی و حمایتی از زلزله زدگان خوی در دستور کار است و با همراهی هلال احمر و دیگر دستگاه‌های امدادی شاهد تقسیم این اقلام هستیم.

برچسب ها: زلزله ، زلزله زدگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.