پرداخت کمک هزینه پرستاری به ۵۰۸ معلول ضایعه نخاعی در قزوین

معاون توانبخشی بهزیستی قزوین از پرداخت کمک هزینه پرستاری به ۵۰۸ معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی استان و برخی هزینه‌های دیگر خبر داد.

راحله جاتن معاون توانبخشی بهزیستی قزوین گفت: معلولان ضایعه نخاعی به علت شرایط ویژه جسمی مهمترین و پر مشکل‌ترین گروه معلولان به حساب می‌آیند که با توجه به مشکلات ویژه این افراد، خانواده‌ها هزینه‌هایی را در این راه نیز متحمل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی برای کمک به ازای هر فرد معلول ضایع نخاعی ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه حق پرستاری پرداخت می‌کند، تصریح کرد: همچنین هزینه‌های درمان زخم بستر و در صورت جراحی هزینه‌های درمانی لازم نیز به این افراد پرداخت می‌شود.

به گفته جاتن، تامین هزینه کمک معیشتی، تهیه ویلچر و عصا و همچنین برای پیشگیری از زخم بستر تشک مواج نیز برای معلولان ضایعه نخاعی از سوی سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده است.

این مسوول، عمده مشکل معلولان ضایعه نخاعی را مراجعه نکردن به موقع این افراد به بیمارستان دانست و یادآور شد: متاسفانه اغلب افرادی که دچار سانحه می‌شوند به محض تشخیص ضایعه نخاعی به ما مراجعه نمی‌کنند و بعد از کلی هزینه و اقدامات درمانی، فرد مصدوم با زخم بستر به ما مراجعه می‌کند.

وی، خدمات قابل ارایه بهزیستی استان برای معلولان ضایعه نخاعی را شامل خدمات توانبخشی اعم از برقراری مستمری، خدمات حمایتی، استفاده از مراکز ضایعه نخاعی و دریافت حق پرستاری ماهانه عنوان کرد و گفت: تسهیلگران بهزیستی با شناسایی و تشکیل پرونده و در نهایت ارجاع به کمیسیون‌های مربوطه اقدام به خدمات رسانی به افراد دارای ضایعه نخاعی در تمام مناطق روستایی استان می‌کنند.

جاتن، تصادفات رانندگی را مهمترین دلیل معلولیت ضایعه نخاعی برشمرد و افزود: برخی افراد نیز پس از تولد و در دوران جوانی براثر تصادف، سقوط از ارتفاع یا سوانح کشاورزی دچار معلولیت می‌شوند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات جدی جامعه هدف بهزیستی در بخش معلولان ضایعه نخاعی، مبتلا شدن فرد به زخم بستر است که خانواده‌ها بایستی نسبت به این موضوع آگاهی لازم را پیدا کنند و اقدامات درمانی را در مراکز تحت پوشش بهزیستی با کمترین هزینه انجام دهند.

۲۷ هزار ۲۹۵ معلول تحت پوشش بهزیستی استان قزوین قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار