اجرای طرح جهاد آبرسانی با ۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اجرای طرح جهاد آبرسانی در ۲۰۰ روستای استان با ۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خبر داد.

ابوالحسن عالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات آبرسانی، اظهار داشت: محرومیت‌زدایی مهمترین رویکرد دولت سیزدهم است که در این راستا اجرای پروژه جهاد آبرسانی در روستا‌های استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ در اجرای طرح جهاد آبرسانی ۴۳ روستا با سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: با پیگیری‌های استاندار و نمایندگان مجلس طرح جهاد آبرسانی به ۲۰۰ روستای استان بوشهر امسال افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اعتبارات جهاد آبرسانی را ۷۵۰ میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا طرح‌های آبرسانی در ۲۰۰ روستای ۱۰ شهرستان استان بوشهر اجرا شد که فاز نخست آن شامل ۱۰۰ کیلومتر شبکه و خط انتقال و ساخت مخزن ذخیره اب با ظرفیت ۵ هزار مترمکعب است.

عالی فاز دوم طرح جهاد آبرسانی را نوسازی و توسعه ۳۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا اجرا شش سایت تصفیه‌خانه آب و ساخت مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب و حفر ۳۰ حلقه در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برخی این پروژه‌ها در دهه فجر افتتاح و یا اجرایی می‌شود گفت: برخی از طرح‌های آبرسانی امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر متمرکز شدن به مناطق کم برخوردار و محروم را از ویژگی‌های جهاد آبرسانی دانست و بیان کرد: در جهاد آبرسانی تمرکز به مناطق و روستا‌هایی که دسترسی به خطوط انتقال آب از کازرون یا سد کوثر ندارند است.

عالی این نقاط را روستا‌های بخش ارم، بوشکان، ساحلی تنگستان، چاه مبارک و روستا‌های ساحلی عسلویه، روستا‌های بخش امام حسن دیلم، بخش مرکزی دشتستان، جنوب برازجان، روستا‌های ساحلی دیر دانست و گفت: یک سوم روستا‌های استان بوشهر تحت پوشش طرح جهاد آبرسانی قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.