افزایش شاخص‌های بهداشتی، عمرانی در دانشگاه علوم پزشکی همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: افزایش برخی شاخص‌ها در حوزه‌های بهداشتی، عمرانی و پژوهشی این دانشگاه در یک‌سال گذشته بسیار چشمگیر است.

 محمدمهدی مجذوبی در مجمع نمایندگان استان درباره مهمترین اقدامات مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در یک سال اخیر افزود: خوشبختانه در این ایام توانستیم رتبه نخست کشوری را بین دانشگاه‌های تیپ یک از نظر شاخص پویایی نظارت بر مراکز درمانی کسب کنیم.

او به راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع بهداشت در این مدت اشاره کرد و گفت: طراحی و اجرای طرح همت پاسخگویی به سوالات تلفنی شهروندان در زمینه‌های روانشناختی مربوط به همه‌گیری کرونا با راه‌اندازی خط تلفن ۳۱۱۳ از جمله اقدامات اثرگذار بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به دریافت رتبه برتر کشوری در پوشش واکسیناسیون بالای ۱۰۰درصد مادران باردار استان همدان گفت: پوشش مناسب واکسیناسیون کووید۱۹در جمعیت بالای ۱۸سال نیز حائز اهمیت بود.

مجذوبی با بیان اینکه توانستیم مدیریت اختلالات طیف اوتیسم را به طور انحصاری در کشور داشته باشیم گفت: تهیه اطلس و تعیین نقاط پرخطر رفتار خودکشی نسبت به طراحی مداخلات موثرو پیگیری فعال موارد خاص از دیگر اقدامات بوده است.

او از انجام ۱۲طرح به منظور ارتباط دانشگاه با صنعت به ارزش ۷ میلیارد و ۸۷۰میلیون تومان طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: مرکز نوآوری و شتابدهی و بانک مواد و تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه به متراژ ۱۰۶ مترمربع راه‌اندازی شد.

مجذوبی با اشاره به تخصیص فضای جدید برای استقرار هسته‌های فناور در مرکز رشد دانشگاه تأکید کرد: دو تفاهم نامه با موسسات دانش‌بنیان برکت و شرکت پیشگامان توسعه فرایند دانش نیز در این راستا منعقد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان به راه‌اندازی استودیو سلامت و تولید محتوای آموزشی اطلاع‌رسانی سلامت اشاره کرد و گفت: زمین‌های دارای معارض سایت پردیس دانشگاه نیز به مساحت ۱۳۴هزار متر مربع به مبلغ ۳۲۰ میلیارد ریال در راستای اجرای مصوبه هیات امنای دانشگاه خرید و تملک شده است.

او با اشاره به اجرای برنامه‌های بهره‌وری در دانشگاه شامل خرید کپسول گاز انتونوکس برای انجام زایمان بی درد و افزایش زایمان طبیعی گفت: انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها برای کاهش مصرف سوخت و برنامه چرخشی متخصصین نسبت به حضور در بیمارستان‌های شمال استان از دیگر اقدامات است.

مجذوبی از تامین ملزومات بازچرخانی آب بخش دیالیز و جلوگیری از هدررفت سالانه۹۳۰ مترمکعب آب در بیمارستان بهار گفت: سه دستگاه یورتروسکوپ نسبت به افزایش ضریب اشغال تخت بخش ارولوژی در بیمارستان شهید بهشتی خریداری شده است.

او استفاده از روش‌های ترمیم پرداختی با fix payment را نسبت به ترغیب متخصصان به ماندگاری در شهرستان فامنین از دیگر اقدامات دانست و گفت:درمانگاه تخصصی طب ایرانی در بیمارستان فرشچیان سینا اولین بیمارستان در قطب غرب کشور راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به ارائه خدمات دندانپزشکی در مراکز خدمات سلامت دولتی چهار شهرستان استان تصریح کرد: کلینیک ویژه شهید حسن ربیعی شهرستان تویسرکان افتتاح و بخش جدید همودیالیز بیمارستان آیت‌الله قدوسی شهرستان نهاوند ایجاد شد.

او با اشاره به خرید تجهیزات پزشکی از بودجه محرومیت‌زدایی برای هر شبکه بهداشت به مبلغ دو میلیارد تومان گفت: طرح مهم دارویار از ۲۳ تیرماه امسال نیز اجرای شده و اثرات آن امروز در استان قابل توجه است.

مجذوبی افزود: کاهش ۲۵درصدی صدور حواله میزو پروستول برای سقط‌های درمانی طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت با بررسی دقیق کارشناسان در راستای اجرای طرح جوان‌سازی جمعیت مدنظر بوده است.

این مسئول با بیان اینکه تجهیزات خوابگاهی و تعمیرات به ارزش ۲۱۷ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال خریداری شد، تصریح کرد: پایش سلامت روان دانشجویان جدیدالورود و جذب ۲۵همتایار سلامت روان از دیگر اقدامات بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار