هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به فعالیت سامانه بارشی و مواج شدن دریا

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به فعالیت سامانه بارشی و مواج شدن دریا هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

محمد سبزه زاری  مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام هشدار دریایی سطح نارنجی گفت: از بعد از ظهر دوشنبه تا اواخر پنجشنبه،   رگبار و رعد وبرق و ریزش تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد متوسط تا شدید، افزایش ارتفاع موج در شمال خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان مورد انتظار است.

او همچنین نسبت  به فعالیت سامانه بارشی در استان هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: تقویت و ورود سامانه بارشی، رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای و ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در مناطق شمالی استان حسینیه، اندیمشک، دزفول (شهیون و سردشت)، شمال شرقی استان (لالی، اندیکا) و شرقی استان (ایذه، دزپارت) و باغملک (صیدون، شاهزاده عبدالله، قلعه تل) تا پایان روز چهار شنبه مورد انتظار است.

سبزه زاری افزود: لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختلال در سفر‌های بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها واحتمال خسارت به صنعت کشاورزی و آبگرفتگی وجاری شدن سیلاب ها. سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی، بارش برف در جاده‌های کوهستانی پیش بینی می‌شود.

او توصیه کرد: تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش بادشدید و صاعقه، پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، لایروبی کانال‌ها و آبروها. احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچرو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیلها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتنریزی، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برفگیر به کار گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.