آماده باش دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی کهگیلویه و بویراحمد

باتوجه به هشدار نارنجی هواشناسی، همه دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی کهگیلویه و بویراحمد در آماده باش کامل هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه دستگا‌ه‌های خدمات رسان استان از جمله؛ آب و فاضلاب، شهرداری ها، شرکت توزیع نیروی برق، ارتباطات و فناوری و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دیگر دستگاه‌های امدادرسان باید آمادگی برای مقابله با بحران احتمالی را داشته باشند.

نیکروز با تاکید بر اینکه تامین سوخت لازم برای گلخانه‌ها، مدارس در مناطق عشایری و روستایی و دیگر سازه‌ها ضروری است، افزود: برای جابجایی دانش آموزان در مناطق عشایری و روستایی که مسیر آن‌ها با بارش باران و برف مسدود می‌شود، باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

او از کوهنوردان خواست در مدت بارندگی از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و هیئت‌های کوهنوردی نیز در این زمینه نظارت‌های لازم را داشته باشد.

صالحی، سرپرست آب و فاضلاب استان کمبود ژنراتور و مخازن ذخیره آب را از مهم‌ترین مشکلات این سازمان در زمان بحران عنوان کرد و گفت: ۹۰ هزار مشترک وجود دارد و این در حالی است که باید ظرفیت ذخیره مخازن ۷۵ هزار متر مکعب باشد.

او افزود: ظرفیت مخازن آب در استان ۳ هزار و ۲۰۰ متر مکعب است که باید به ازای هر مشترک یک متر مکعب مخازن آب وجود داشته باشد.

کرمی، سرپرست اداره کل هواشناسی هم با اشاره به اینکه سامانه بارشی از عصر امروز تا جمعه در استان فعال است، گفت: پیک بارشی برای روز‌های سه شنبه تا پنجشنبه است و پیش بینی می‌شود این بارش‌ها در مناطق سردسیری به صورت برف و دیگر نقاط گرمسیری نیز به صورت باران باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.