اعطای تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی به هر سرباز دارای مدرک مهارت

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از اعطای تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی به هر یک از سربازانی که دوره‌های مهارتی را طی کرده و مدرک لازم را کسب کنند، خبر داد.

علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم مهارت آموزی برای تمامی سربازان، گفت : مهارت آموزی علاوه بر اینکه سربازان را برای ورود به بازار کار و اشتغال آماده می‌کند، آن‌ها را تبدیل به یک فرد خودساخته و کارآفرین می‌کند.

وی ادامه داد: مهارت آموزی در کاهش آسیب‌های اجتماعی اقشار آسیب پذیر هم نقش تاثیرگذاری دارد، چرا که هرگام در راستای کاهش بیکاری می‌تواند به کاهش این آسیب‌ها کمک کند.

جاویدان تاکید کرد: اشتغال به خودی خود ایجاد نمی‌شود، بلکه باید بستر و زمینه‌ای برای آن فراهم شود، بنابراین باید با برگزاری دوره‌های آموزشی در حین خدمت مقدس سربازی زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم کنیم.

وی با اشاره به ایجاد قرارگاه مهارت آموزی، گفت: از اهداف این قرارگاه پیش بینی الزامات و سازوکار‌های لازم برای مهارت آموزی سربازان، ایجاد همگرایی مشارکت بین نهاد‌های موثر در حوزه سربازان وظیفه، توجه ویژه به نشاط سربازی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی سازمان نیرو‌های مسلح است.

جاویدان با اشاره به مأموریت‌های این قرارگاه مهارت‌آموزی تصریح کرد: مهارت‌های اجتماعی، مهارت‌های عمومی و مهارت‌های تخصصی محوریت دوره‌های مهارت‌آموزی سربازان وظیفه را تشکیل می‌دهند و همچنین برنامه‌های آموزش کارآفرینی و کسب وکار نیز به واسطه اهمیتی که در تسهیل فرآیند دست‌یابی به فرصت‌های شغلی دارد، مورد توجه قرارگرفته است.

رئیس پلیس استان کرمانشاه در خصوص توانمندسازی و مهارت‌افزایی سربازان گفت: در بحث مهارت افزایی سربازان هم قرارگاه "مهارت‌افزایی" افتتاح شده که این قرارگاه با وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌ها ارتباط مستقیم برقرار کرده تا هر سرباز بتواند یک مهارت را در دوره سربازی فرا بگیرد.

جاویدان با اشاره به پرداخت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی به سربازان مهارت دیده، گفت: در این زمینه سهم هر استان مشخص است و به سربازان مهارت دیده ترخیصی سال ۱۳۹۷ به بعد تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی اعطا می‌شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۳۳۰۰ نفر از سربازان دوره‌های مهارت را طی کرده اند که با توجه به آمار بیکاری موجود در سطح استان کرمانشاه، در راستای کمک به افراد جویای کار دارای مهارت با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه اقدامات موثری انجام خواهد پذیرفت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار