مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: هتل خانه تاریخی بهروزی در ایام الله دهه مبارک فجر به بهره برداری می‌رسد.

خزائلی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در دهه مبارک فجر امسال طرح‌های گردشگری از جمله هتل خانه تاریخی بهروزی به بهره برداری می‌رسد که هم اکنون یک گروه سرمایه گذاری در حال مرمت و تجهیز این بنای تاریخی هستند.

وی همچنین با اشاره به تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان از راه اندازی ستاد خدمات سفر از اسفند ماه خبر داد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: از ۱۸ تا ۲۱ بهمن سال جاری در تهران نمایشگاه صنایع دستی بر پا می‌شود که بیش ۵۰ پروژه قابل سرمایه گذاری در استان آماده شده که در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

خزائلی اظهار داشت: جابه جایی دبیرستان پاسداران و ورزشگاه تختی با پروژه‌های جایگزین پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و انتقال مرکز مخابرات آزادی با کمی تاخیر انجام می‌شود.

وی گفت: پروژه بزرگی با اداره کل اوقاف و همچنین ساماندهی بقعه چهار انبیا در دستور کار است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۱۰ گردشگر خارجی به استان قزوین سفر کرده است که این رقم سال گذشته ۷۲۰ نفر بود.

محمدی اظهار داشت: بیشترین بازدید گردشگران خارجی از استان قزوین مربوط به منطقه الموت شرقی بوده است.

این مسوول در ادامه با اشاره به صدور ۵۲ موافقت اصولی برای راه اندازی تاسیسات گردشگری در استان قزوین گفت: حجم پیش بینی شده مربوط به این طرح‌ها ۸۵۰ میلیارد تومان است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه افزود: در سال جاری نیز ۸۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری با بهره برداری از طرح‌های مختلف در حوزه گردشگری استان به ثمر نشسته است.

حصاری معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هم گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۴۰ طرح مرمتی در بنا‌ها و مجموعه‌های تاریخی قزوین به انجام رسیده است.

وی افزود: در همین راستا ۱۰ مسجد از جمله مساجد ملامهدی، سبز، سردار، صالحیه و جامع عتیق مورد مرمت قرار گرفته است.

این مسوول اظهار داشت: در این مدت همچنین پنج خانه تاریخی در قزوین به شکل مشارکتی مرمت شد.

وی در ادامه گفت: مشارکت در ساخت هشت حجره بازار سنتی، بهسازی سه چاهخانه باغستان سنتی و مطالعات آسیب شناسی کاروانسرای آوج و برج‌های دوگانه خرقان آبگرم در دست اقدام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.