۸۴ طرح عمرانی بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان آماده بهره برداری در دهه فجر

۸۴ طرح عمرانی بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان با اعتبار ۱۰۴ میلیارد تومان دهه فجر آماده بهره برداری رسید.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: این طرح‌ها شامل ۳۰طرح زیرسازی و آسفالت، بهره‌برداری از مسکن مقاوم روستایی در ۵۲ روستای استان، واگذاری ۴۹ واحد مسکن احداثی طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های دلگان و سوران، کلنگ زنی سه طرح نهضت ملی در شهر‌های سراوان، مهرستان و میرجاوه و آغاز عملیات اجرایی ۲۶۲ واحد مسکن ویژه ایتام در روستا‌های استان است.

مصطفی بیک مداح افزود: از اعتبارات سال گذشته سیستان و بلوچستان ۱۳۰ طرح آسفالت روستایی اجرا شده و با افزایش میزان قیر رایگان تخصیص داده شده به استان نیز امسال بیش‌از ۳۵۰ روستای دیگر استان نیز آسفالت می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به تفاهم‌نامه ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی بنیادمسکن با نهاد‌های حمایتی افزود: کلنگ ۲۶۲ واحد مسکونی ارزان قیمت ویژه ویژه ایتام در دهه فجر به زمین زده می‌شود.

بیک مداح بیان کرد: بنیاد مسکن در شمال استان در برخورد با پدیده شن‌های روان به عنوان یک معظل و تهدید پایدار ناشی از خشک شدن بستر دریاچه هامون، افتخار دارد تا به رایگان و یا بهره‌گیری از ماشین آلات خود و جابجایی شن‌های روان امکان زندگی را به مناطق در معرض خطر بازگرداند.

وی گفت: در جنوب سیستان وبلوچستان نیز پدیده فرسایش آبی خاک ناشی از بارش‌های شدید و سیلاب‌ها (گرگروک) زندگی در ۳۰۰ روستای استان را به مخاطره انداخته که با همکاری سازمان مدیریت بحران کشور مقابله با این پدیده در منطقه پیر سهراب و غلام محمد بازار دشتیاری در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: در سفر معاون اول رییس جمهور و تعدادی از وزرا تفاهم‌نامه تخصیص ۲۶۵ میلیارد ریال اعتبار به بهسازی، ایمن سازی و مرمت هوتک‌ها و آبگیر‌های استان به امضا رسید و بنیاد مسکن استان برای اجرای این طرح در ۴۴ روستای منطقه دشتیاری و چابهار برنامه ریزی لازم را انجام داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار