۱۱۰۰ کارت سوخت جامانده در جایگاه‌های بنزین قم به مالکان تحویل داده شد

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون، یک هزار و ۱۰۰ عدد کارت سوخت جامانده در جایگاه‌های بنزین استان به مالکان تحویل داده شده‌است.

محمدحسین گلاب، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت: امسال حدود ۶ هزار کارت سوخت درمجاری عرضه بنزین استان قم جامانده که از این تعداد چهار هزار و ۹۰۰ کارت ابطال شد.

 سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم عنوان کرد: با توجه به افزایش زمان صدور کارت سوخت، از شهروندان درخواست داریم نسبت به حفظ و نگهداری از آن خود دقت لازم را داشته باشند، ضمن اینکه اگر کارت مفقود شده مورد سوءاستفاده قرار گیرد، مسوولیت آن بر عهده مالک کارت است.

او ادامه داد: به‌محض این‌که کارت سوختی در جایگاه‌های سوخت جا می‌ماند مسئولان جایگاه موظف هستند اطلاعات کارت را در فرمت خاصی ثبت و در تابلو اعلانات جایگاه نصب کنند و پس از گذشت ۱۰ روز، کارت‌های سوخت را در تاریخ‌های یکم، یازدهم و بیست و یکم هر ماه تحویل ناحیه مرکزی این شرکت دهند و مالک کارت می‌تواند با ارائه مدارک آن را تحویل بگیرد.

گلاب عنوان کرد: چنانچه ظرف ۲۰ روز از تاریخ تحویل کارت‌ها به ناحیه مرکزی، مالک مراجعه نکنند، کارت‌های جامانده ابطال شده و به ستاد شرکت ملی پخش ارسال می‌شود، فرآیند تولید کارت ۲ تا ۳ ماه به طول می‌انجامد و هزینه گزافی را به بیت‌المال تحمیل می‌کند.

گلاب در ادامه بیان کرد: مالکان خودرو‌ها برای جلوگیری از غیرفعال شدن کارت‌های سوخت شخصی، حداقل یک‌بار تا پایان سال ۱۴۰۱ از کارت سوخت شخصی خود استفاده و از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل کنند.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم افزود: مالکان خودرو باید در صورت نداشتن کارت سوخت شخصی نسبت به ثبت درخواست المثنی در دفاتر پلیس + ۱۰ اقدام کنند،آنان همچنین علاوه بر دریافت سهمیه یارانه‌ای در صورت اتمام آن می‌توانند از همان کارت برای دریافت بنزین آزاد نیز اقدام کنند.

۶۵ نقطه عرضه بنزین و ۴۲ جایگاه عرضه سی ان جی در استان قم فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.