همه دستگاه‌های اجرایی باید پای کار اشتغال باشند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری قزوین گفت: در سال جاری نیاز به همراهی همه دستگاه‌های اجرایی و استفاده بهینه از همه ظرفیت‌ها وجود دارد به نحوی که همه باید پای کار بیایند و موانع موجود شناسایی و حل شود.

ابوالفضل نجفی معاون برنامه‌ریزی فرمانداری قزوین در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان قزوین گفت: برای تحقق هدف گذاری مشخص شده در ایجاد اشتغال شهرستان قزوین باید همه ظرفیت‌ها و دستگاه‌های متولی پای کار باشند تا روند خوب طی شده در ماه‌های گذشته تداوم داشته باشد.

نجفی افزود: عملکرد شهرستان قزوین در حوزه اشتغال قابل قبول است و اقدامات خوبی صورت گرفته است، اما ما نباید به آن بسنده کنیم و برای حفظ این شرایط باید تلاش کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری قزوین تصریح کرد: یکی از موانع تحقق صد در صدی اشتغال عدم دریافت تسهیلات است، گاهی افراد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند، اما به دلایل مختلف از جمله نداشتن تضامین لازم موفق به دریافت تسهیلات نمی‌شوند، هم باید بانک‌ها در این زمینه همراهی بیشتری داشته باشند و هم دستگاه‌ها بتوانند حمایت بیشتری از افرادی که به دنبال کارآفرینی هستند رقم بزنند.

این مسئول توجه ویژه به ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم و روستا‌ها را از اولویت‌های دولت دانست و افزود: سعی شده در حمایت از کسب و کار‌های خانگی کارآفرینان روستایی به صورت ویژه حمایت شوند تا ما بتوانیم در راستای سیاست توسعه متوازن روستا‌ها شاهد درآمدزایی و تولید در مناطق روستایی باشیم.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری قزوین خاطر نشان کرد: سر منشأ بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی عامل بیکاری در جامعه است، هر چقدر ما بتوانیم زمینه اشتغال پایدار را فراهم کنیم به همان نسبت از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرده ایم، ضمن این که داشتن شغل یکی از زمینه‌های جدی ازدواج جوانان است و قطعا در میان مدت افزایش ایجاد اشتغال به تشکیل خانواده و سیاست‌های افزایش جمعیت کمک خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.