وجود ۷ هزار و ۴۱۳ فرد ناشنوا در کرمانشاه

سرپرست بهزیستی استان کرمانشاه گفت : ۷ هزار و ۴۱۳ فرد ناشنوا در آمار مددجویان بهزیستی استان وجود دارد.

بهزاد شهبازی سرپرست بهزیستی استان کرمانشاه گفت : ۷ هزار و ۴۱۳ فرد ناشنوا در آمار مددجویان بهزیستی استان کرمانشاه وجود دارد که تعداد ۲ هزار و ۱۴۵ نفر از آن‌ها ناشنوای خیلی شدید هستند.

سرپرست بهزیستی استان کرمانشاه افزود: میزان معلولیت ناشنوایی به چهار قسمت ناشنوایی خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید تقسیم‌بندی می‌شود.

وی گفت: از ۷ هزار و ۴۱۳ افراد زیرپوشش بهزیستی استان ۱۰۸۱ مورد آن ناشنوای ضعیف یا خفیف، ۲ هزار و ۵۸۸ نفر ناشنوای متوسط، ۳ هزار و ۷۴۳ نفر ناشنوای شدید و ۲ هزار و ۱۴۵ نفر ناشنوای خیلی شدید هستند.

شهبازی با اشاره به اینکه در حال حاضر همه نوزادان تازه متولد استان توسط دستگاه‌های غربالگری سنجش شنوایی می‌شوند که اگر دچار مشکلی هستند به موقع برای درمان آن‌ها مانند کاشت حلزون اقدام شود، تاکید کرد: برای پیشگیری از معلولیت ناشنوایی باید موضوع غربالگری و آزمایش ژنتیکی قبل از بارداری جدی گرفته شود.

وی افزود: نوزادان مشکوک به اختلالات شنوایی با ارجاع به مراکز شنوایی‌سنجی پس از انجام آزمایشات تشخیصی تحت اقدامات توانبخشی از قبیل تجویز و دریافت سمعک، آماده سازی جهت کاشت حلزون، ارجاع به مرکز توانبخشی روزانه ناشنوایان قرارگرفته و در نهایت و در صورت نیاز به پزشکان متخصص ارجاع می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه زبان اشاره ناشنوایان یک زبان بین المللی است و یادگیری آن توسط ناشنوا‌ها و دیگران می‌تواند به آن‌ها خیلی کمک کند، خاطرنشان کرد: خانواده‌های دارای فرزند معلول ناشنوا می‌توانند در دوره‌های زبان اشاره شرکت کنند که بتوانند در منزل با زبان اشاره با فرزند خود تعامل برقرار کنند.

وی بیان کرد: در مرکز روزانه توانبخشی ناشنوایان تربیت شنیداری، گفتاردرمانی، خدمات مشاوره‌ای و آموزش به کودک کم شنوا و ناشنوا و خانواده‌ها صورت می‌گیرد.

سرپرست بهزیستی استان کرمانشاه گفت: بیشترین آمار ناشنوایان به ترتیب در شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، سرپلذهاب و کنگاور هستند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار