بذرپاشی ۴۴۰ هکتار از مراتع دامغان آغاز شد

رییس اداره منابع طبیعی دامغان گفت: عملیات بذرپاشی و بذرکاری ۴۴۰ هکتار از مراتع ریزچال آهوانو و گورمومنین کلاته در این شهرستان آغاز شده است.

علی‌اکبر عباسی‌راد رییس اداره منابع طبیعی دامغان گفت: اجرای عملیات بذرپاشی به‌منظور افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل رواناب صورت گرفته است.

وی به مشارکت بهره‌برداران و دامداران در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: در اجرای عملیات بذرپاشی کارکنان این اداره و همچنین گروه همیاران طبیعت گردشگری مهرنگار نیز مشارکت داشتند.

عباسی‌راد با بیان اینکه مراتع به‌عنوان یکی از مهم‌ترین منابع اقتصادی به شمار می‌رود، ابراز کرد: تأمین معیشت جمعیت قابل توجهی از کشاورزان و دامداران به طور مستقیم و غیر مستقیم به این نعمت خدادادی وابسته است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان با اشاره به اینکه از مجموع عملیات بذرپاشی انجام شده، ۱۸۰ هکتار به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت، اظهار کرد: گونه‌های فستوکا، سکاله، درمنه کوهی و گیاه دارویی صنعتی آنغوزه مورد استفاده برای انجام عملیات اصلاحی و احیایی قرار گرفت.

وی استفاده از گونه‌های با ارزش بومی و تأمین بذر آن از پایه‌های محلی را موجب کاهش هزینه‌های اجرا خواند و افزود: جلوگیری از وابستگی به بذر‌های خارجی، درصد موفقیت این عملیات را نیز افزایش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.