از توقیف اتوبوس حامل ۶ میلیارد کالای قاچاق تا پلمب ۱۴ واحد صنفی متخلف

مهم‌ترین حوادث ۱۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۱۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف اتوبوس حامل ۶ میلیارد کالای قاچاق در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از توقیف یک دستگاه اتوبوس حامل انواع کالای قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: مأموران انتظامی جهرم در راستای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: مأموران در بازرسی از این اتوبوس موفق به کشف ۷۲ هزار نخ سیگار، یک هزار و ۹۸۰ ثوب انواع پوشاک، ۲۰۵ عدد ساعت مچی دیجیتال و ۱۳۰ هد هندزفری خارجی قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه را ۶ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی بر مقابله همه جانبه پلیس با قاچاق کالا و ارز تأکید و از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف سوخت قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف یک هزار و ۲۲۰ لیتر سوخت قاچاق از خودرو‌های عبوری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: در اجرای طرح مبارزه با سوخت قاچاق، ماموران انتظامی شهرستان داراب ضمن گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی، در یک عملیات ضربتی ۴ دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق را توقیف کردند.

او گفت: در بررسی‌های لازم مشخص شد این خودرو‌ها حامل یک هزار و ۲۲۰ لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع هستند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به دستگیری ۴ متهم در این رابطه، تصریح کرد: پلیس با اقتدار کامل در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت در چهارچوب قانون با قانون شکنان قاطعانه و بدون اغماض برخورد می‌کند.

اجرای طرح سرکشی پلیس آگاهی مرودشت از پارکینگ‌ها

فرمانده انتظامی مرودشت از اجرای طرح سرکشی از پارکینگ‌ها و کشف ۸ دستگاه وسایط نقلیه سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در اجرای طرح‌های افزایش ضریب امنیت اجتماعی، پلیس آگاهی مرودشت طرح سرکشی از پارکینگ‌ها را در سطح شهرستان به مرحله اجرا گذاشت.

او گفت: کارشناسان پلیس آگاهی در اجرای این طرح از ۵۱۰ دستگاه وسایط نقلیه استعلام و با کارشناسی صورت گرفته توسط ماموران، ۲ دستگاه خودرو و ۶ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف و یک نفر سارق نیز دستگیر شد.

زینلی گفت: ماموران در استعلام اولیه از سامانه پلیس مطلع شدند که خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های مذکور سابقه سرقت از شهرستان‌های شیراز، ارسنجان و مرودشت دارد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت با بیان اینکه شناسایی مالک خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها در دست اقدام می‌باشد، به شهروندان توصیه کرد: هنگام ترک وسایط نقلیه، حتماً از وسایل بازدارنده جهت پیشگیری از سرقت استفاده کنند تا سارقان نتوانند به اهداف شوم خود برسند.

پلمب ۱۴ واحد صنفی متخلف در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از تشدید نظارت بر واحد‌های صنفی و پلمب ۱۴ واحد متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: به منظور ساماندهی واحد‌های صنفی و برخورد با تخلفات صنوف، با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی در واحد‌های صنفی، گشت تلفیقی ماموران پلیس امنیت عمومی، بازرسان اتحادیه صنوف و صنعت، معدن و تجارت از ۴۴ واحد صنفی در نقاط مختلف این شهرستان بازدید کردند.

او گفت: در این طرح به متصدیان ۳۰ واحد صنفی به علت تخلفات و عدم پایبندی به قوانین و ضوابط ابلاغی اخطاریه پلمب صادر و ۱۴ واحد صنفی نیز به علّت نداشتن پروانه کسب و کار و تکرار تخلفات پلمب و از فعالیت آنان جلوگیری شد.

فرمانده انتظامی کازرون با تأکید بر ضرورت قانونمندی کسبه و بازاریان و تداوم اجرای طرح‌های کنترلی و نظارتی بر اصناف، گفت: شهروندان در صورت مشاهده تخلفات صنفی با شماره تلفن ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اعلام کنند.

کشف خودرو مسروقه و دستگیری سارقین در آباده 

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از کشف پراید ۱۴۱ سرقتی و دستگیری ۲ سارق توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: ماموران انتظامی آباده در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی هنگام گشت‌زنی در محور شیراز-اصفهان به یک سواری پراید ۱۴۱ مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او گفت: پس از طی مسافتی تعقیب وگریز ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند خودرو را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی آباده با اشاره به اینکه پس از استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو مسروقه و سابقه سرقت از حوزه کلانتری ۱۲ جمهوری استان اصفهان دارد، گفت: راننده و سرنشین دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مقر انتظامی انتقال داده شدند.

سرهنگ مسعودی گفت: متهمان در بازجویی اولیه به سرقت سواری پراید اقرار و اظهار داشتند خودرو را به قصد فروش و معامله با مواد مخدر قصد انتقال به یکی از شهر‌های استان کرمان داشتیم.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست توصیه‌های پلیسی و اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار داده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار